S-WORKS VENGE 2020 SATIN CARBON/TARMAC BLACK

S-WORKS VENGE 2020 SATIN CARBON/TARMAC BLACK

SPECIALIZED

52
SATIN CARBON/TARMAC BLACK
-
€ 11299.00
-
54
SATIN CARBON/TARMAC BLACK
-
€ 11299.00
-
56
SATIN CARBON/TARMAC BLACK
-
€ 11299.00
-
58
SATIN CARBON/TARMAC BLACK
-
€ 11299.00
-

We zijn niet tevreden met de op één na snelste. Verdorie, waarom denk je dat we onze eigen Win Tunnel hebben en het motto: "Aero is Everything?" We leven en ademen aero, omdat we weten dat aerodynamische optimalisatie het beste is dat we kunnen doen om u sneller te maken. En deze filosofie is nog nooit zo waar geweest als bij de nieuwe Venge. Omdat hij acht seconden sneller is dan de ViAS, is hij niet alleen de meest aerodynamische fiets op de weg, maar hij is ook 460 gram kwijtgeraakt. Dit is de nieuwe vorm van snelheid. Verrassend genoeg begon onze zoektocht naar de perfecte buisvormen niet in de Win Tunnel. Het begon met een nieuw stuk technologie, de FreeFoil Shape Library. Onze ingenieurs schreven een optimalisatie-algoritme en gebruikten een supercomputer (ja, we gebruikten een echte supercomputer) om te helpen bij het creëren van nieuwe aërodynamische vormen met verschillende gewichten, oppervlaktes en structurele doelen. Gewapend met deze bibliotheek van vormen, allemaal met verschillende beeldverhoudingen, konden we ze op de verschillende delen van de fiets aansluiten en verschillende configuraties testen om de snelste opstelling in de Win Tunnel te bepalen. Vergeleken met de snelste aero-racefiets tot nu toe (de Venge ViAS) en vele anderen in de ruimte die we hier niet zullen noemen, is de nieuwe Venge acht seconden sneller dan 40 km op nul graden van gier. Het is ook sneller op de weg bij alle windomstandigheden - niet alleen in de tunnel. En hoewel het cool is dat de nieuwe Venge meer aero is, zijn er andere factoren om te vasten. Het vinden van de perfecte combinatie van gewicht en aerodynamica speelt een cruciale rol in de algehele prestaties van een fiets. Een fiets die strikt aero is, zal geweldig aanvoelen op de flats, maar hij zal lijden op de beklimmingen en bij snelle acceleraties. Een fiets die strikt lichtgewicht is, zal echter alles lijden, behalve de steilste beklimmingen. We hebben dus niet alleen de Venge meer aero gemaakt dan de ViAS, maar we hebben ook 460 gram van het modulegewicht gehaald. Dit betekent dat we 240 g in het frame hebben bespaard, 25 g in de vork, 107 g in de cockpit, 25 g in de zadelpen en 63 g in kleine onderdelen. Dus ongeacht de koers, de Venge zal de snelste optie blijken te zijn wanneer je omhoog, omlaag en overal moet gaan. Veel van deze gewichtsbesparingen komen van onze Rider-First Engineered ™ buizen. We hebben een groot deel van de ontdekking van de ontwikkeling van de nieuwe Tarmac geïmplementeerd, zoals verschillende lay-outschema's en materialen, en dit resulteerde in een Venge die niet alleen lichter is, maar ook een hogere stijfheid-gewichtsverhouding en 40% meer naleving dan de ViAS - ongeacht de framegrootte. En hoewel je deze veranderingen niet altijd kunt zien, is er maar één rit nodig om de snelle acceleraties en de soepele eetervaring te voelen. Natuurlijk stopten we daar niet. De geometrie heeft een update gekregen en is nu gebaseerd op meer dan 40.000 Retül-gegevenspunten, evenals op professionele input van de berijder. Dit stelde ons in staat om een ​​Performance Road Geometry te implementeren die een responsieve front-end perfect combineert met een korte wielbasis, en dit levert onmiddellijke respons en optimale krachtoverdracht op. Last but not least bevat de Venge een aantal opwindende nieuwe functies. De nieuwe cockpit, ontwikkeld in samenwerking met onze World Tour-teams, heeft een stuurpen met een hogere stijfheid dan alles wat we ooit hebben getest, nieuwe staven die sneller, lichter, stijver zijn en een gestructureerd patroon aan de bovenkant hebben voor extra grip en controle. De volgende stap is de bandenvrijheid - het is geen probleem om 32 mm brede banden te verwijderen. En tot slot hebben we onze Shimano A-Junction in de zadelpen geplaatst, zodat hij gemakkelijk kan worden opgeladen, het batterijniveau kan worden gecontroleerd en teammonteurs aanpassingen kunnen doen. De S-Works Venge wordt geleverd met de beste componenten die er zijn, met Shimano Dura-Ace Di2, hydraulische schijfremmen, Roval CLX 64 schijfwielen bekleed met 700x26 mm turbokatoenbanden en onze S-Works Power Cranks die de lichtste en meest nauwkeurige zijn in de wereld. Het Rider-First Engineered ™, FACT 11r-frame maakt de Venge niet alleen de meest aerodynamische racefiets die we ooit hebben gemaakt, maar hij is ook lichtgewicht en stijf op de juiste plaatsen. Elke buisvorm, achterrand en ontwerpkeuze werd beïnvloed door urenlang testen in onze Win Tunnel, CFD, 3D-geprinte prototypes en feedback van echte rijders. Dit resulteerde uiteindelijk in de snelste racefiets die we ooit hebben gemaakt. Shimano's Dura-Ace Di2-groep biedt uitzonderlijk scherpe schakelingen, soepele remmodulatie en houdt het totale gewicht van de Venge tot een absoluut minimum. De Roval CLX 64 schijfwielen zijn niet alleen de snelste wielen die we hebben getest, maar presteren ook uitstekend bij zijwind, dus ze zijn perfect voor alle omstandigheden.

FRAME

S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal electric only cable routing, OSBB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

FORK

S-Works FACT 11r carbon, 100x12mm thru-axle, flat-mount disc

FRONT WHEEL

Roval CLX 64 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 64mm depth, CeramicSpeed bearings, 21h

REAR WHEEL

Roval CLX 64 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 64mm depth, DT Swiss 240 internals, CeramicSpeed bearings, 24h

INNER TUBES

Turbo Ultralight, 80mm Presta valve

FRONT TIRE

Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm

REAR TIRE

Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm

CRANKSET

S-Works Power Cranks, dual-sided power measurement, +/- 1.5% accuracy

CHAINRINGS

52/36T

BOTTOM BRACKET

OSBB, CeramicSpeed bearings

SHIFT LEVERS

Shimano Dura-Ace Di2 Disc R9170

FRONT DERAILLEUR

Shimano Dura-Ace Di2 R9150, braze-on

REAR DERAILLEUR

Shimano Dura-Ace Di2 R9150, 11-speed

CASSETTE

Shimano Dura-Ace 9100, 11-speed, 11-28t

CHAIN

Shimano Dura-Ace, 11-speed

FRONT BRAKE

Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc

REAR BRAKE

Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc

TAPE

Roubaix S-Wrap

STEM

Venge integrated stem, 6-degree

SADDLE

S-Works Power, carbon rails, carbon base, synthetic leather

SEATPOST

2019 S-Works Venge aero seatpost, FACT carbon, Di2-compatible

SEAT BINDER

Venge integrated two-piece wedge

PEDALS

Specialized Dirt