Tarmac SL8 Pro - SRAM Force eTap AXS

Tarmac SL8 Pro - SRAM Force eTap AXS

SPECIALIZED

OPGELET: Enkel afhalen in de winkel

52
SATIN CARBON / METALLIC WHITE SILVER
-
€ 9000.00
IN VOORRAAD
54
SATIN CARBON / METALLIC WHITE SILVER
-
€ 9000.00
IN VOORRAAD
56/LEVERING MAART 2024
SATIN CARBON / METALLIC WHITE SILVER
-
€ 9000.00
BINNENKORT LEVERBAAR
58/LEVERING JUNI 2024
SATIN CARBON / METALLIC WHITE SILVER
-
€ 9000.00
BINNENKORT LEVERBAAR
61/LEVERING APRIL 2024
SATIN CARBON / METALLIC WHITE SILVER
-
€ 9000.00
-
UIT VOORRAAD

Niets is sneller dan de Tarmac SL8 dankzij een combinatie van aerodynamica, lichtgewicht en rijkwaliteit die eerder voor onmogelijk werd gehouden. Na acht generaties en meer dan twee decennia van ontwikkeling is het meer dan de snelste Tarmac ooit - het is 's werelds snelste racemotor. Zijn je benen er klaar voor? Met aerodynamica of lichtgewicht alleen win je geen races - snelheid is waar het om gaat. Het leveren van die snelheid vereist het creëren van een compromisloze combinatie van aerodynamica, lichtgewicht, stijfheid en flexibiliteit. Door racesimulaties met gegevens uit de echte wereld weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is gemaakt op de routes die er toe doen - 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan San Remo, 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet-klim .AERO IN ALLES: We zetten aero in waar het ertoe doet - de voorsprong - niet alleen waar het er goed uitziet. Daarbij hebben we onze meest aerodynamische racefiets ooit gemaakt. Ja, het is meer aero dan de Venge. Schone lucht is geoptimaliseerd voor maximaal voordeel met de nieuwe neuskegel van de Tarmac - de Speed ​​Sniffer. Door de stuurbuis naar achteren te verplaatsen - de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt - kan de voorrand van de balhoofdbuis veel scherper zijn, wat resulteert in een veel lagere luchtweerstand. Gebruikmakend van nieuwe UCI-regels, heeft de Tarmac SL8 de smalste, meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt, waardoor snel bewegende, vuile lucht rond de benen schoner kan terugstromen. Ruikt de overwinning niet zoet? MINIMUM GEWICHT, MAXIMALE AERO: De Tarmac SL8 leerde van Aethos om eenvoudig te kunnen worden gebouwd op het UCI-minimum met een volledige aero-opstelling. Het team leverde een duizelingwekkend, op de weegschaal kietelend frame van 685 gram - 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan al het andere op de World Tour*. Met de mogelijkheid om lichtgewicht een topprioriteit te maken in de onderbuis, zitbuis en achterkant van de fiets, werden lessen van Aethos toegepast. De vorm van het frame draagt ​​de belasting zo efficiënt dat extra koolstofstijfheidslagen overbodig worden. *Tenzij je natuurlijk de tijd meetelt dat Kasper Asgreen ons Aethos-frame van 585 gram reed tijdens een Touretappe. GAAT ALS HEL, RIJDT ALS HEMEL: Met enorme winst in stijfheid-gewicht - een verbetering van 33% ten opzichte van de SL7 - brengt de Tarmac SL8 legendarische handling, agressieve responsiviteit en op het WK bewezen geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, nauwkeuriger bij het stuur, en combineert dat met een comfortabele rit in het zadel die een nieuwe maatstaf zet voor racefietscomfort. Dankzij onze Rider-First Engineering krijgt elke rijder, ongeacht zijn lengte, dezelfde ongeëvenaarde rijkwaliteit en handling. In het zadel levert de Tarmac SL8 6% meer flexibiliteit, zwevend over ruige wegen met een soepel gevoel dat uniek is in de gespannen wereld van racefietsen. De beproefde geometrie van Tarmac en de bandenspeling van 32 mm zijn identiek aan de SL7, wat zorgt voor een gemakkelijke aanpassing en de veelzijdigheid om banden met een groter volume te gebruiken wanneer dat nodig is. Er kan meer verschil zijn tussen twee mannelijke wielrenners dan tussen een man en een vrouw. Geslacht alleen biedt lang niet genoeg gegevens om zich te specialiseren en dat betekent dat het creëren van mannelijke of vrouwelijke fietsen willekeurig en achterhaald is. Elke rijder kan het volgende niveau voordeel van Tarmac SL8 krijgen. Het is tijd om verder te gaan dan gender. De Tarmac SL8 Pro levert uitzonderlijke prestaties met een volledige SRAM Force eTap AXS groepset met vermogensmeter, Roval Rapide CL II tubeless-ready wielset en een Roval Rapide stuur met een SL7 stuurpen. Je bent klaar om uit de doos te racen.

 

Weight Size

56cm

Weight

7.44 kg (16 lb, 6.4 oz)

COCKPIT

Saddle

Body Geometry Power Pro, hollow titanium rails

SeatPost

S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset

Handlebars

Roval Rapide Handlebar, carbon

Tape

Supacaz Super Sticky Kush

Stem

Tarmac integrated stem, 6-degree

Seat Binder

Tarmac integrated wedge

WHEELS & TIRES

Front Wheel

Roval Rapide CL II, 21mm internal width carbon rim tubeless ready, Win Tunnel Engineered, DT for Roval 350 hub, DT Swiss Revolution spokes, 51mm depth

Rear Wheel

Roval Rapide CL II, 21mm internal width carbon rim tubeless ready, Win Tunnel Engineered, DT for Roval 350 hub, DT Swiss Revolution spokes, 60mm depth

Inner Tubes

Turbo Ultralight, 60mm Presta valve

Front Tire

S-Works Turbo, 2BR, 700x26mm

Rear Tire

S-Works Turbo, 2BR, 700x26mm

SUSPENSION

Fork

Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

FRAMESET

Frame

Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

DRIVETRAIN

Chain

SRAM Force 12-speed

Bottom Bracket

SRAM DUB BSA 68

Shift Levers

SRAM Force eTap AXS

Front Derailleur

SRAM Force eTAP AXS, braze-on

Crankset

SRAM Force DUB, Power Meter

Cassette

SRAM Force, 12-speed, 10-33t

Rear Derailleur

SRAM Force eTAP AXS, 12-speed

Chainrings

48-35t

BRAKES

Front Brake

SRAM Force eTAP AXS, hydraulic disc

Rear Brake

SRAM Force eTAP AXS, hydraulic disc