ROUBAIX SL8 SPORT APEX AXS

ROUBAIX SL8 SPORT APEX AXS

SPECILAIZED

OPGELET: Enkel afhalen in de winkel

58
CARBON/SMOKE
-
€ 4000.00
BINNENKORT LEVERBAAR
te bestellen
METALLIC SPRUCE/FOREST GREEN
-
€ 4000.00
BINNENKORT LEVERBAAR

Twintig jaar geleden hebben we de categorie Endurance-wegen gecreëerd, wat bewijst dat hoge ergonomie hoge prestaties betekent. Tegenwoordig is de nieuwe Roubaix SL8 met Future Shock 3.0 lichter, sneller en soepeler dan welke racefiets dan ook ooit gemaakt, waardoor een ongeëvenaard vertrouwen ontstaat. Beneden is de weg misschien een hel, maar op Roubaix is ​​het boven altijd de hemel. COMPLIANCE: Future Shock 3.0 is de ster van de show, beter afstembaar, aanpasbaar en duurzamer dan ooit. Nu ervaart elke rijder, ongeacht de positie op de fiets, een soepele, stictionvrije veerweg van 20 mm tussen de stuurpen en de balhoofdbuis. Future Shock helpt je handen en stuur stabiel te houden voor een soepelere rit met meer controle om snel, veilig en zelfverzekerd te blijven. Ons verlaagde klemontwerp laat meer zadelpen zien om de doorbuiging te vergroten, maar 'meer' is niet alleen maar beter. De Pavé-zadelpen regelt die afbuiging voor optimale verticale flexibiliteit. Samen creëren ze AfterShock-technologie en in combinatie met de stijve achterdriehoek van de Roubaix zorgen ze voor een soepele rit zonder verlies aan efficiëntie. De Roubaix SL8 is de soepelste racefiets die ons Ride Science Team ooit heeft getest, waardoor de impact op het stuur en het zadel met 53% wordt verminderd ten opzichte van de dichtstbijzijnde concurrentie. Met Roubaix's Future Shock 3.0 beweegt het wiel snel over de hobbel, terwijl de massa van de rijder stabiel blijft en het momentum behoudt op ruw terrein. Typische vorken buigen bij een botsing naar achteren, waardoor een meetbaar snelheidsverlies ontstaat. Het is een wetenschappelijk feit: soepeler is inderdaad sneller. CAPACITEIT: De Roubaix was een pionier op het gebied van de uithoudingsgeometrie, zodat je “IN” de fiets rijdt en niet “OP” de fiets om de druk op je handen, armen en schouders te verlichten voor capaciteit en vertrouwen op elke weg, maar toch is hij klaar om een ​​bergafdaling te ontleden op vol gas. Lekker liggen. Met een bandenspeling tot 38c/40 mm levert deze endurance-wegmachine betere tractie dan ooit op ruige wegen en zelfs op licht grind. Dankzij de lichtgewicht, superefficiënte Specialized-banden heeft dat extra bandvolume en die tractie geen nadelen. Roubaix inspireert echt GROTE dagen op de fiets, dus we hebben hem elke houder gegeven die je avonturen nodig hebben: drie bidonhouders, bevestigingspunten voor de bovenbuis en hij is zelfs klaar voor spatborden. Dus ga je gang en neem alles mee voor de rit. PRESTATIES: De nieuwe Roubaix SL8 is onze meest aerodynamische tot nu toe, met nieuwe aerovormen uit onze Free Foil-bibliotheek en verlaagde staande achtervorken. Met slechts 950 gram is het frame lichter, waarbij gebruik wordt gemaakt van de lessen die zijn geleerd van het Aethos - 's werelds lichtste productieframe - en het Fact 10r-koolstofmengsel. Niets in zijn klasse is sneller of lichter dan de Roubaix.

FRAMESET

Frame

FACT 10R, Rider First Engineered™ (RFE), FreeFoil Shape Library tubes, threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

SUSPENSION

Fork

Future Shock 3.1 w/ Smooth Boot, FACT Carbon 12x100mm, thru-axle, flat-mount disc

COCKPIT

Handlebars

Specialized Hover Comp, Alloy, 125mm Drop, 75mm Reach w/Di2 Hole

Saddle

Body Geometry Power Sport, steel rails

Stem

Future Stem Comp

Seat Binder

Hidden drop clamp

Tape

Supacaz Super Sticky Kush

SeatPost

Body Geometry Power Sport, steel rails

BRAKES

Front Brake

SRAM APEX AXS

Rear Brake

SRAM APEX AXS

DRIVETRAIN

Chain

SRAM APEX, 12-Speed

Cassette

SRAM APEX, PG 1231 XPLR, 11-44T

Bottom Bracket

SRAM DUB BSA

Crankset

SRAM APEX AXS, Wide 12-speed

Shift Levers

SRAM APEX eTAP AXS, hydraulic disc

Rear Derailleur

SRAM APEX XPLR eTAP AXS, 12-speed

Chainrings

40T

WHEELS & TIRES

Front Wheel

DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Rear Wheel

DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Inner Tubes

700x28/38mm, 48mm Presta valve

Front Tire

S-Works Mondo 2BR, 700x32c

Rear Tire

S-Works Mondo 2BR, 700x32c

WEIGHT

Weight Size

56

Weight

8.93kg (19 lb, 11 oz)