DIVERGE COMP CARBON 2024
DIVERGE COMP CARBON 2024
SPECIALIZED
OPGELET: Enkel afhalen in de winkel
Of het nu je doel is om te ontsnappen op onverharde wegen, ver weg van auto's en drukte, of de hamer te laten vallen aan de voorkant van je favoriete grindrace, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest capabele – en misschien wel de leukste – fiets die we ooit hebben gemaakt, en levert een rit die snel en levendig is onder kracht, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruig wordt. Van Future Shock 2.0 en geheel nieuwe grindgeometrie tot interne opslag en toonaangevende bandenvrijheid: de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, op grind en op onverharde wegen. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie grindfietsen, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is het ultieme vluchtvoertuig. De Diverge Comp Carbon heeft hetzelfde baanbrekende FACT 9r Carbon frame en Future Shock 2.0 als onze Pro-constructie, maar dan gespecificeerd met Shimano's mechanisch schakelende GRX 2x11 grindgroep. Lichtmetalen DT Swiss G540-wielen zorgen ervoor dat je efficiënt kunt rollen, terwijl de Kanza-winnende Pathfinder Pro 42 mm-banden prestaties leveren op gladde bestrating, onverharde wegen en grindpaden. Om de Diverge Comp een perfect uitgebalanceerde rit te geven, hebben we Roval's Terra-zadelpen gespecificeerd. Met een FACT 9r carbon frame is het Diverge Comp frame ongelooflijk capabel en racefietslicht. Zet hem vast voor je lokale dirt-klim KOM, of beklim een gigantische bergtop in het achterland, de lichte en levendige Diverge brengt je daar sneller. Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 2.0 is de ultieme technologie voor de grindrijder. Met een axiale flexibiliteit van 20 mm en een hydraulische demper schorst Future Shock 2.0 de berijder, niet de fiets. Dit houdt je zelfverzekerd en in controle, in staat om het vermogen laag te houden en niet te remmen op ruige onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven. Omdat de demper van Future Shock 2.0 verstelbaar is, ben je klaar voor het ruige werk en efficiënt op gladde wegen. We gooiden de ‘status-quo’ van de grindgeometrie uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een racefiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het zand krijgen, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis en een langere offsetvork geïntroduceerd. Dit alles zorgt voor ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het zand, terwijl de specificatie van kortere stuurpennen de totale lengte van de cockpit hetzelfde houdt en de besturing levendig. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is. We hebben de Diverge voldoende bagagedragerbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent buiten te blijven. Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zo goed als de bandenspeling. Daarom hebben we de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenvrijheid gegeven met een 700c-wiel en 2,1 inch met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een massieve koolstofbalk achter de kettingbladen, hebben we ruimte gecreëerd zonder gebruik te maken van een fragiel, verlaagd achtervorkontwerp of een langere achtervorklengte. Hoe capabeler je fiets, hoe groter je ritten worden. Daarom leent Diverge de interne SWAT-opslag van de legendarische Stumpy. Dankzij de SWAT-deur kun je de ruimte in de onderbuis gebruiken om gereedschap, een platte set, voeding en zelfs ons SWAT-jack op te bergen. Het houdt het gewicht van je lichaam af, zit laag op de fiets voor een betere wegligging, en zorgt ervoor dat je zelfvoorzienend bent, dus ga erop uit. SWAT staat achter je.
Frameset
Seat Binder
Specialized Alloy, 30.8mm
Frame
Specialized Diverge FACT 9r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Drivetrain
Chainrings
46/30T
Front Derailleur
Shimano GRX R810
Shift Levers
Shimano GRX 2x11 speed, ST-R810, Hydraulic Disc
Rear Derailleur
Shimano GRX R810, 11speed
Bottom Bracket
Shimano 68mm threaded
Crankset
Shimano GRX RX600
Chain
Shimano Ultegra, 11-speed
Cassette
Shimano Ultegra, 11-speed, 11-34t
Wheels & Tires
Inner Tubes
700x28/38mm, 48mm Presta valve
Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
Front Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
Cockpit
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Stem
Future Stem, Comp
SeatPost
Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset
Handlebars
Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Brakes
Front Brake
Shimano GRX ST-R810, Hydraulic Disc, 160mm centerlock, SM-RT70
Rear Brake
Shimano GRX ST-R810, Hydraulic Disc, 160mm centerlock, SM-RT70
Suspension
Fork
Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount
Accessories
SWAT
Integrated SWAT door, internal storage system
Weight
Weight
10.0kg (22 lb, .7 oz)
Weight Size
56