DIVERGE COMP CARBON 2024

DIVERGE COMP CARBON 2024

SPECIALIZED

OPGELET: Enkel afhalen in de winkel

bestellen
GLOSS METALLIC DEEP LAKE GRANITE/PEARL
-
€ 4500.00
BINNENKORT LEVERBAAR
bestellen
GLOSS OBSIDIAN/HARVEST GOLD METALLIC
-
€ 4500.00
BINNENKORT LEVERBAAR

Of het nu je doel is om te ontsnappen op onverharde wegen, ver weg van auto's en drukte, of de hamer te laten vallen aan de voorkant van je favoriete grindrace, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest capabele – en misschien wel de leukste – fiets die we ooit hebben gemaakt, en levert een rit die snel en levendig is onder kracht, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruig wordt. Van Future Shock 2.0 en geheel nieuwe grindgeometrie tot interne opslag en toonaangevende bandenvrijheid: de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, op grind en op onverharde wegen. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie grindfietsen, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is het ultieme vluchtvoertuig. De Diverge Comp Carbon heeft hetzelfde baanbrekende FACT 9r Carbon frame en Future Shock 2.0 als onze Pro-constructie, maar dan gespecificeerd met Shimano's mechanisch schakelende GRX 2x11 grindgroep. Lichtmetalen DT Swiss G540-wielen zorgen ervoor dat je efficiënt kunt rollen, terwijl de Kanza-winnende Pathfinder Pro 42 mm-banden prestaties leveren op gladde bestrating, onverharde wegen en grindpaden. Om de Diverge Comp een perfect uitgebalanceerde rit te geven, hebben we Roval's Terra-zadelpen gespecificeerd. Met een FACT 9r carbon frame is het Diverge Comp frame ongelooflijk capabel en racefietslicht. Zet hem vast voor je lokale dirt-klim KOM, of beklim een ​​gigantische bergtop in het achterland, de lichte en levendige Diverge brengt je daar sneller. Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 2.0 is de ultieme technologie voor de grindrijder. Met een axiale flexibiliteit van 20 mm en een hydraulische demper schorst Future Shock 2.0 de berijder, niet de fiets. Dit houdt je zelfverzekerd en in controle, in staat om het vermogen laag te houden en niet te remmen op ruige onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven. Omdat de demper van Future Shock 2.0 verstelbaar is, ben je klaar voor het ruige werk en efficiënt op gladde wegen. We gooiden de ‘status-quo’ van de grindgeometrie uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een racefiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het zand krijgen, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis en een langere offsetvork geïntroduceerd. Dit alles zorgt voor ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het zand, terwijl de specificatie van kortere stuurpennen de totale lengte van de cockpit hetzelfde houdt en de besturing levendig. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is. We hebben de Diverge voldoende bagagedragerbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent buiten te blijven. Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zo goed als de bandenspeling. Daarom hebben we de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenvrijheid gegeven met een 700c-wiel en 2,1 inch met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een massieve koolstofbalk achter de kettingbladen, hebben we ruimte gecreëerd zonder gebruik te maken van een fragiel, verlaagd achtervorkontwerp of een langere achtervorklengte. Hoe capabeler je fiets, hoe groter je ritten worden. Daarom leent Diverge de interne SWAT-opslag van de legendarische Stumpy. Dankzij de SWAT-deur kun je de ruimte in de onderbuis gebruiken om gereedschap, een platte set, voeding en zelfs ons SWAT-jack op te bergen. Het houdt het gewicht van je lichaam af, zit laag op de fiets voor een betere wegligging, en zorgt ervoor dat je zelfvoorzienend bent, dus ga erop uit. SWAT staat achter je.

Frameset

Seat Binder

Specialized Alloy, 30.8mm

Frame

Specialized Diverge FACT 9r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Drivetrain

Chainrings

46/30T

Front Derailleur

Shimano GRX R810

Shift Levers

Shimano GRX 2x11 speed, ST-R810, Hydraulic Disc

Rear Derailleur

Shimano GRX R810, 11speed

Bottom Bracket

Shimano 68mm threaded

Crankset

Shimano GRX RX600

Chain

Shimano Ultegra, 11-speed

Cassette

Shimano Ultegra, 11-speed, 11-34t

Wheels & Tires

Inner Tubes

700x28/38mm, 48mm Presta valve

Rear Wheel

DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Front Wheel

DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Rear Tire

Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42

Front Tire

Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42

Cockpit

Saddle

Body Geometry Power Sport, steel rails

Stem

Future Stem, Comp

SeatPost

Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset

Handlebars

Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare

Tape

Supacaz Super Sticky Kush

Brakes

Front Brake

Shimano GRX ST-R810, Hydraulic Disc, 160mm centerlock, SM-RT70

Rear Brake

Shimano GRX ST-R810, Hydraulic Disc, 160mm centerlock, SM-RT70

Suspension

Fork

Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount

Accessories

SWAT

Integrated SWAT door, internal storage system

Weight

Weight

10.0kg (22 lb, .7 oz)

Weight Size

56