DIVERGE COMP CARBON

DIVERGE COMP CARBON

SPECIALIZED

56/ LEVERING EIND NOVEMBER
SATIN GUNMETAL/WHITE/CHROME/CLEAN
-
€ 4900.00
BINNENKORT LEVERBAAR
58/ LEVERING EIND NOVEMBER
SATIN OLIVE/OAK/CHROME/WILD
-
€ 4900.00
BINNENKORT LEVERBAAR

Of je doel nu is om te ontsnappen op onverharde weggetjes, ver van auto's en drukte, of de hamer voor je favoriete grindrace te laten vallen, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is gewoonweg de snelste, meest capabele - en misschien wel de leukste - fiets die we ooit hebben gemaakt, en levert een rit die snel en levendig is onder kracht, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruw wordt. Van Future Shock 2.0 en geheel nieuwe grindgeometrie tot interne opslag en toonaangevende bandenvrijheid, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd over meer dan 40 jaar rijden op de weg, grind en vuil. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie gravelbikes, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is de ultieme vluchtauto. De Diverge Comp Carbon heeft hetzelfde spelveranderende FACT 9r Carbon frame en Future Shock 2.0 als onze Pro-build, maar gespecificeerd met SRAM's mechanisch schakelende Rival 1 1x11 grindgroep. Lichtmetalen DT Swiss G540-wielen zorgen ervoor dat je efficiënt blijft rollen, terwijl Kanza-winnende Pathfinder Pro 42 mm-banden prestaties leveren op gladde bestrating, onverharde wegen en grindpaden. Om de Diverge Comp een perfect uitgebalanceerde rit te geven, specificeren we Roval's Terra-zadelpen. Met een FACT 9r carbon frame is het Diverge Expert frame ongelooflijk capabel en racefiets licht. Speld hem vast voor je lokale onverharde KOM, of vermaal een gigantische bergtop in het achterland, de lichte en levendige Diverge brengt je daar sneller. Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 2.0 is de ultieme technologie voor de gravelrijder. Met 20 mm axiale compliantie en een hydraulische demper, schort Future Shock 2.0 de rijder op, niet de fiets. Dit houdt je zelfverzekerd en in controle, in staat om het vermogen laag te houden en van de remmen te blijven over ruwe onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven. Omdat de demper van Future Shock 2.0 verstelbaar is, ben je klaar voor de ruige dingen en efficiënt op glad wegdek. We gooiden grindgeometrie 'status-quo' uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een dropbar-fiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het vuil hebben, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis en een langere offset-vork geïntroduceerd. Dit alles creëert ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het vuil, terwijl het specificeren van kortere stelen de totale cockpitlengte hetzelfde houdt en de besturing levendig houdt. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is. We hebben de Diverge veel rekbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt nemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent weg te blijven. Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zoals bandenspeling, dus we gaven de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenspeling met een 700c-wiel en 2,1 "met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde met een stevige straal van koolstof achter de kettingringen, hebben we speling gecreëerd zonder een fragiel ontwerp met een verlaagde liggende achtervork te gebruiken of de lengte van de liggende achtervork te vergroten. Hoe capabeler je fiets, hoe groter je ritten, dus Diverge leent interne SWAT-opslag van de legendarische Stumpy. Met de SWAT-deur kun je de ruimte in de onderbuis gebruiken om gereedschap, een platte kit, voeding en zelfs onze SWAT-jas op te bergen. Het houdt het gewicht van je lichaam, laag in de fiets voor een betere wegligging en maakt je zelfvoorzienend, dus ga erop uit. SWAT staat achter je.

Frame

Specialized Diverge FACT 9r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Fork

Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount

Handlebars

Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare

Stem

Future Stem, Comp

Tape

Supacaz Super Sticky Kush

Saddle

Body Geometry Power Sport, steel rails

Front Brake

SRAM Rival, hydraulic disc, 160mm CenterLine rotor

Rear Brake

SRAM Rival, hydraulic disc, 160mm CenterLine rotor

Shift Levers

SRAM Rival 1, hydraulic

Rear Derailleur

SRAM Rival 1, long cage

Cassette

SunRace, 11-speed, 11-42t

Crankset

SRAM Rival 1

Chainrings

48/35T

Bottom Bracket

Sram GXP

Chain

KMC X11 Extra Lightweight, 11-speed

Front Wheel

DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Rear Wheel

DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples

Front Tire

Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42

Rear Tire

Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42

Inner Tubes

700x28/38mm, 48mm Presta valve

SeatPost

Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset

Seat Binder

Specialized Alloy, 30.8mm

SWAT

Integrated SWAT door, internal storage system