CRUX ELITE

CRUX ELITE

SPECIALIZED

-
GLOSS CHAMELEON/ROCKET RED/BLACK
-
€ 3199.00
-
-
GLOSS STORM GREY/TARMAC BLACK
-
€ 3199.00
-

Toen we van plan waren om een ​​nieuwe cross-rig te ontwerpen, wilden we niet alleen een andere avontuurfiets maken met extra ruimte voor de banden - we wisten dat we een rasecht racesteed moesten maken dat snel, zelfverzekerd, lichtgewicht was en rijdt als geen ander andere crossfiets daar. En zeker, met meerdere Cyclocross Wereldkampioenschappen op zijn naam, heeft de CruX zich meer dan bewezen in 'cross', maar we zijn trots om te zeggen dat deze CruX de erfenis naar een heel ander niveau brengt. Deze CruX Elite wordt geleverd met een betrouwbare SRAM Rival 1 hydraulische schijfgroepset, stoere DT R470 schijfwielen en 2Bliss Ready, 700x33mm Tracer Pro-banden die aansluiten op smerig terrein. Beginnend met het frame hebben we onze Rider-First Engineered ™ -technologie geïmplementeerd die voor het eerst op onze asfaltwegen werd geïntroduceerd. Door gebruik te maken van maatspecifieke buizen en lay-outs, zorgt deze technologie ervoor dat de CruX dezelfde rij-eigenschappen heeft voor elke maat in het bereik. Niet alleen dit, maar het stelde ons ook in staat om het framegewicht aanzienlijk te laten dalen, dus de CruX komt nu rond de 900 gram voor een 56 cm (* afhankelijk van framegrootte en kleur) - meer dan 400 gram lichter dan de vorige frameset. Een licht en stijf frame alleen is niet handig in een 'cross-race als het niet compliant is, dat is de reden waarom de nieuwe CruX ook stijfheid en compliance op alle juiste plaatsen combineert. En om dit laatste te helpen, hebben we de zitkraag met twee centimeter verlaagd voor meer zichtbare zadelpen en kussen voor grote hits. We weten ook dat cyclocross-races vaak worden gewonnen in de bochten en over de barrières, daarom houdt de CruX-geometrie hier rekening mee. De bovenbuis is ontworpen om gemakkelijk te worden geschud wanneer je springt om barrières te verwijderen, omdat hij een grote opening naar de voorste driehoek en een platte bodem heeft. Voor stabiliteit in de hoeken en op niet-gewelfde secties heeft de geometrie een lage trapas en een scherp front-end. Deze combinatie helpt ook bij het starten van bochten, ongeacht het terrein. Met het maximale modderafscheidingsvermogen in gedachten, hebben we acht millimeter vrije ruimte toegevoegd aan alle kanten van een 33 mm-band, wat voldoende ruimte biedt voor modderige omstandigheden. Het framegewicht wordt immers niet relevant wanneer het bedekt is met 10 pond modder.


FRAME
FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8" lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
FORK
S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle
FRONT WHEEL
DT R470 Disc, sealed cartridge hubs, 14g spokes, 24h
REAR WHEEL
DT R470 Disc, sealed cartridge hubs, 14g spokes, 24h
INNER TUBES
Presta valve, 48mm
FRONT TIRE
Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm
REAR TIRE
Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm
CRANKSET
Praxis Zayante M30, 1x direct-mount
CHAINRINGS
Praxis Wave Tech, 40T
BOTTOM BRACKET 
Praxis M30
SHIFT LEVERS
SRAM Rival 1
REAR DERAILLEUR
SRAM Rival 1, long cage
CASSETTE 
SRAM PG-1130, 11-32t
CHAIN
KMC X11 EL, 11-speed w/ Missing Link™
FRONT BRAKE
SRAM Rival 1, flat-mount disc
REAR BRAKE
SRAM Rival 1, flat-mount disc
HANDLEBARS
Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
TAPE
Specialized CX Pro Gel
STEM
Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
SADDLE
Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails
SEATPOST
S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset
SEAT BINDER
Included w/ frame
PEDALS
Nylon, 105x78x28mm, loose ball w/reflectors