SPECIALIZED S-WORKS EPIC HARDTAIL FRAMESET

SPECIALIZED S-WORKS EPIC HARDTAIL FRAMESET

SPECIALIZED

LARGE
Gloss Teal Tint/Red Flake Tint/Cosmic
-
€ 2799.00
IN VOORRAAD
MEDIUM
Gloss Teal Tint/Red Flake Tint/Cosmic
-
€ 2799.00
BINNENKORT LEVERBAAR
SMAL
Gloss Teal Tint/Red Flake Tint/Cosmic Black
-
€ 2799.00
BINNENKORT LEVERBAAR
XL
Gloss Teal Tint/Red Flake Tint/Cosmic
-
€ 2799.00
IN VOORRAAD

Er is niet veel dat overeenkomt met het gevoel een pitch op een vederlichte fiets aan te drijven en we hebben het nieuwe S-Works Epic Hardtail-frame ontworpen met dit in gedachten. Het is minder dan 900 gram, uitzonderlijk stijf en het heeft een Rider First Engineered ™ -ontwerp. Het is het perfecte startpunt om te beginnen met het maken van je droomopbouw. In het afgelopen decennium is cross-country racen geëvolueerd naar een heel ander dier: de cursussen zijn ruiger, technischer en over het algemeen zijn ze van nature anders. Daarom beseften we dat de beste fiets voor de klus niet alleen lichtgewicht en stijf moet zijn, maar ook in staat moet zijn om met dezelfde kracht af te dalen en te klimmen. Het bepalen van de beste geometrie was het gemakkelijkere van de twee, omdat we onze huidige XC-race geo namen en wat trail-DNA aan de mix toevoegden. Dit komt overeen met een langere bovenbuis, een verkorte balhoofdbuis en een slapper aan de voorkant, wat resulteert in een enorme toename in bergafwaartse stabiliteit, plus een breder fitbereik. En net zo belangrijk, dit vereist geen opoffering van klimvaardigheid. Het gewichtsaspect was echter gecompliceerder. We waren geposeerd met de vraag: "Hoe neem je het gewicht weg van iets dat al zo licht is?" Maar het antwoord was betrekkelijk voor de hand liggend: je krijgt de beste mountainbiketechnici samen in één kamer en laat de magie naar buiten komen. Tot nu toe waren er twee manieren om een ​​frame lichter te maken - gebruik minder koolstof van dezelfde kwaliteit of gebruik minder koolstof van een hogere kwaliteit. Optie één is nooit een haalbare oplossing omdat het stijfheid en kracht opoffert, twee attributen waar niet mee geknoeid mag worden. En hoewel we uiteindelijk optie twee gebruikten, waren we niet tevreden met de hoeveelheid gewicht die we konden wegnemen door alleen maar een andere koolstofsoort te gebruiken. Dus hoe kun je anders afvallen? Welnu, we begonnen onze lay-upschema's te bekijken om te zien of ze konden worden verbeterd, wat een licht werpen op een nieuwe ontdekking - lay-up inefficiënties. Te beginnen met onze Rider-First Engineered ™ frametechnologie, is elke Epic Hardtail specifiek afgestemd op maat - elke carbon layup en tube zijn exclusief geselecteerd op basis van honderden uren verzamelde rijgegevens. Wat betekent dit voor jou? Het creëerde niet alleen de optimale balans tussen stijfheid, gewicht en reactievermogen over elke framegrootte, maar het leidde ons ook tot de ontdekking van hoe we gewicht konden besparen door het bestuderen van de lay-up.

FRAME

Specialized S-Works FACT 12m, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12x148mm rear-end, triangulated post-mount 160mm brake

SEAT BINDER

Specialized Alloy, 30.0mm, titanium bolt