EPIC EXPERT FULL SUSPENSION Satin Carbon/Charcoal

EPIC EXPERT FULL SUSPENSION Satin Carbon/Charcoal

SPECIALIZED

LARGE
Satin Carbon/Charcoal
-
€ 5499.00
IN VOORRAAD
MEDIUM
Satin Carbon/Charcoal
-
€ 5499.00
IN VOORRAAD

Lichtgewicht carbon frame? Controleren. Toonaangevende ophangingstechnologie? O ja. Race-ready bouwpakket? Je weet het. De Epic Expert is niet alleen klaar om te schitteren in races, maar hij is ook klaar om je naaste vrienden in het weekend in de pijngrot te plaatsen. Racebanen zijn de afgelopen jaren geëvolueerd. Ze zijn technischer, steiler en uitdagender om te rijden. Maar in plaats van te trillen in onze laarzen, zagen we dit als een kans om iets speciaals te maken - iets waar zowel WK-atleten als XC-rijders direct het voordeel van kunnen voelen. We hebben gekeken naar de som van de onderdelen die ervoor zorgen dat een fiets goed kan worden gehanteerd, zoals de kophoek, het bereik, de stapel, de lengte van de achtervork, de offset van de vork, enz., En hebben alles opnieuw geëvalueerd. Het vergroten van het bereik maakte een fiets die stabieler was op snelheid en over het algemeen comfortabeler om te rijden. Dropper-berichten? Ja, die passen, en niet alleen een XC-optie met korte reis, maar droppers van volledige lengte die in de 30,9 mm zitbuis passen. Hoofdhoek? We hebben dat afgezwakt, maar niet zonder het algehele afhandelingspakket te evalueren. Het landt nu op een aangepaste offset, 42 mm vork die werkt met de slacker head-hoek om zich te gedragen in krappe bochten en door middel van switchbacks. Vervolgens komt Brain 2.0. De originele Brain veranderde de manier waarop de fietswereld naar de ophanging keek, zowel qua inefficiëntie als qua voordelen. En oh, was het goed. Het won races en zette een vlag in de grond voor ons als een echte leider in innovatie en ophangingontwikkeling, maar we wisten dat we het konden verbeteren. Simpele natuurkunde vertelde ons dat, door de hersenen dichter bij de achteras te brengen, deze zich op de meest gevoelige plek zou bevinden. En na talloze uren met het RockShox-team werd de Brain meer dan alleen een kleine upgrade. Het is helemaal herboren. Nu reageert het naadloos op stootkrachten, heeft het veel consistentere dempingsprestaties en tenslotte integreert het de slangen in de ophangschakels. Dit verbetert op zijn beurt de oliepaden en het creëert een ongelooflijk slank pakket dat beter presteert dan alles op de markt.Vervolgens komt Brain 2.0. De originele Brain veranderde de manier waarop de fietswereld naar de ophanging keek, zowel qua inefficiëntie als qua voordelen. En oh, was het goed. Het won races en zette een vlag in de grond voor ons als een echte leider in innovatie en ophangingontwikkeling, maar we wisten dat we het konden verbeteren. Simpele natuurkunde vertelde ons dat, door de hersenen dichter bij de achteras te brengen, deze zich op de meest gevoelige plek zou bevinden. En na talloze uren met het RockShox-team werd de Brain meer dan alleen een kleine upgrade. Het is helemaal herboren. Nu reageert het naadloos op stootkrachten, heeft het veel consistentere dempingsprestaties en tenslotte integreert het de slangen in de ophangschakels. Dit verbetert op zijn beurt de oliepaden en het creëert een ongelooflijk slank pakket dat beter presteert dan alles op de markt. De Epic heeft ook een berijder Rider-First Engineered ™ -ontwerp dat complexe carbonstukken op de juiste plaatsen plaatst, en dit verhoogt de stijfheid aan de voorkant enorm voor een enorme verbetering in rijkwaliteit en controle. Om hieraan mee te doen, heeft elke framemaat maatspecifieke buizen die resulteren in de stijfste, best rijdende XC-fiets die we ooit hebben ontwikkeld - ongeacht de framemaat. En hoewel stijfheid, hersentechnologie en geometriefuncties cool en zo zijn, weten we wat je denkt: 'Hoe zit het met gewicht?' We zijn blij dat je het vraagt. Met het doel van de nieuwe Epic om de snelste XC-mountainbike te zijn die we ooit hebben gemaakt, stond het gewicht bovenaan onze prioriteitenlijst. We zijn begonnen met een efficiënte framelay-out en buisvormen met een zuivere kabelgeleiding, geïntegreerde kanalen door de schokverlenging, rechte buizen met minder bochten en geoptimaliseerde torsieprofielen in elke sectie. En als je nieuwsgierig bent, komt deze gewichtsbesparing overeen met het afwerpen van een kettingsteun en schokverlenging van de vorige Epic - bijna 525 gram. De bouw van de Epic Expert combineert prestaties met waarde, met een 12-speed SRAM GX Eagle-groep, een RockShox SID-vork met aan de onderkant afstelbare Brain Fade, SRAM Level TL-remmen en een met de hand gemaakte Roval Control Carbon-wielset. Maak je klaar, want dit wordt Epic. Volledig 11m carbon frame combineert stijfheid, sterkte en licht totaalgewicht om een ​​off-the-hook racefiets te leveren. Ondertussen maken de nieuwe geometrie, RockShox Brain-schok en 100 mm veerweg de Epic de beste handling, snelste XC-rig die je ooit hebt gebruikt. De SRAM GX Eagle-groep met 12 versnellingen brengt de prestaties van Eagle voor een haalbare prijs. De met de hand gebouwde Roval Control Carbon-wielen hebben een moderne 25 mm interne haakloze velg, voor optimale tractie- en rolweerstandseigenschappen.

FRAME

Specialized FACT 11m, XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel

FORK

RockShox SID Brain 29, Solo Air, Bottom-adjust Brain Fade, 15x110mm Maxle® Stealth thru-axle, 42mm offset, 100mm of travel

REAR SHOCK

Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm

FRONT HUB

Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h

REAR HUB

Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h

SPOKES

DT Swiss Industry

RIMS

Roval Control Carbon, 25mm internal width, tubeless-ready

INNER TUBES

Presta, 60mm valve

FRONT TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"

REAR TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.1"

CRANKSET

Truvativ STYLO, DUB

CHAINRINGS

SRAM Eagle, 32T

BOTTOM BRACKET 

SRAM DUB, threaded BB

SHIFT LEVERS

SRAM GX Eagle, trigger, 12-speed

REAR DERAILLEUR

SRAM GX Eagle, 12-speed

CASSETTE 

SRAM GX Eagle, 12-speed, 10-50t

CHAIN

SRAM GX Eagle, 12-speed

FRONT BRAKE

SRAM Level TL, hydraulic disc

REAR BRAKE

SRAM Level TL, hydraulic disc

HANDLEBARS

Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp

GRIPS

Specialized Sip grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness

STEM

Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise

SADDLE

Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm

SEATPOST

Alloy, single-bolt, 30.9mm

SEAT BINDER

Alloy, 34.9mm

PEDALS

Specialized Dirt