EPIC EVO

EPIC EVO

SPECIALIZED

MEDIUM/LEVERING JULI 2022
SATIN DOPPIO / GUNMETAL
-
€ 4400.00
-

Weet je nog dat cross country niet altijd gepaard ging met een startschot? Wij ook. En hoewel het nooit een nummerplaat zal weigeren, is Epic EVO goed bekend met het feit dat de volgende ridgeline ook een perfect goede finishlijn vormt, met een ongelooflijke combinatie van trapefficiëntie en indrukwekkende trail-taming-capaciteit om je te krijgen daar sneller. Terwijl de Epic EVO een schijnbaar bescheiden toename van 20 millimeter in veerweg vooraan ziet ten opzichte van zijn Epic-stalgenoot en slechts 10 millimeter aan de achterkant, hebben we overuren gemaakt om ervoor te zorgen dat het is geïmplementeerd op een manier waarvan je zegt ' Whoa!' zodra je je eerste stuk singletrack raakt. De nieuwe ophangingskinematica van de EVO is zorgvuldig ontworpen om zoveel mogelijk van de Epic's standaard-instellingsefficiëntie te behouden en werkt samen met onze Rx XC-schokafstelling om ervoor te zorgen dat u het maximale uit elke centimeter reizen van de tap kunt halen, terwijl het nog steeds verbeterde anti-squat-eigenschappen biedt voor verbeterde trapefficiëntie. Met veel oefening om voorop te blijven lopen, claimt de Epic EVO nu de meest capabele iteratie van onze progressieve XC-geometrie die ooit een Epic heeft vereerd. Het is ook veelzijdiger dan ooit dankzij een nieuwe, met flip-chip uitgeruste achterkant waarmee rijders de hoek van de balhoofdbuis en de trapashoogte kunnen aanpassen om de rijeigenschappen van de Epic EVO gemakkelijk aan te passen. Epic EVO's vlieggewicht FACT 11m carbon frame is voorzien van zware SRAM-componenten en RockShox-ophanging voor een pakket dat op maat is gemaakt om kilometers sneller dan ooit te laten verdwijnen. Flip It To Rip It: Stem de rit van het FACT 11m carbon frame van de Epic EVO af op uw favoriete rijeigenschappen met flip-chip eenvoud waarmee rijders de balhoofdhoek van de EVO met een halve graad kunnen verkleinen terwijl de trapashoogte met 10 millimeter wordt verlaagd. De Reba RL zorgt voor reizen met een vaste hand dankzij RockShox's Motion Control-demper, terwijl SoloAir-verstelbaarheid het inbellen van de ophangingsprestaties een fluitje van een cent maakt. SRAM's NX Eagle-aandrijflijn is de maatstaf voor betaalbare hoge prestaties, levert helder schakelen en een enorm versnellingsbereik van 450%.

Frame

FACT 11m Full Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel

Rear Shock

RockShox Deluxe Select+, Rx XC Tune, Two Position, Rebound Adjust, 190x40mm

Fork

RockShox Reba RL, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 120mm of travel

Stem

Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise

Tape

Specialized Trail Grips

Handlebars

Specialized Alloy, 20mm rise, 31.8mm, 760mm wide

Front Brake

SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper

Rear Brake

SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper

Rear Derailleur

SRAM NX Eagle, 12-speed

Shift Levers

SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed

Cassette

SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11-50t

Chain

SRAM SX Eagle, 12-speed

Crankset

SRAM X1000 Eagle, DUB, 170/175mm 32T

Chainrings

32T

Bottom Bracket

SRAM DUB, BSA 73mm, threaded

Rims

Specialized Alloy, Tubeless Ready, 29mm internal width, 28h

Front Hub

Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 32h

Rear Hub

Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h

Front Tire

Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35

Spokes

Stainless, 14g

Rear Tire

Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35

Inner Tubes

Standard, Presta valve

Saddle

Body Geometry Power Sport, steel rails

SeatPost

TranzX Dropper, 30.9mm, XS-SM: 100mm, M: 125mm, L-XL: 150mm

Seat Binder

Specialized Alloy, 34.9mm