SPECIALIZED ROVAL SLX 24 ALUMINIUM WIELSET (VELGREM)

SPECIALIZED ROVAL SLX 24 ALUMINIUM WIELSET (VELGREM)

SPECIALIZED

24mm
-
-
€ 560.00
IN VOORRAAD

Door recente ontwikkelingen is koolstofvezel bijna even sterk als aluminium, maar deze innovatieve technologieën hebben meestal een hoge prijs. Want als duurzaamheid, sterkte en budget de drie belangrijkste dingen zijn op je zoeklijst, is er niets beter dan aluminium als het materiaal bij uitstek. Met dit in ons achterhoofd, zijn we begonnen een schijf-alleen legering wielset te maken die veel van de gewenste eigenschappen bevat die je vindt in een carbon wiel, zoals een laag gewicht, stijfheid en een goed uiterlijk, maar met de duurzaamheid om te trainen en te racen zowel op en off-road. Uiteindelijk is onze SLX 24-wielset uitgekomen als een lichtgewicht, duurzame wielset die klaar is voor alles wat je er tegenaan gooit. Het brede profiel van de SLX 24 onderscheidt hen echt van anderen in dezelfde gewichtscategorie. De meeste wielen in deze categorie hebben een veel smallere inwendige breedte, een fout die een goede band / velg-passing schaadt. Maar dankzij de binnenrandbreedte van de 24s van de SLX 24's passen ze mooi op de weg en op 'kruisbanden'. Deze combinatie zorgt voor een lagere rolweerstand door de mogelijkheid om lagere drukken en bredere banden te gebruiken. Lagere drukken met bredere banden en velgen is enigszins een nieuw concept, maar kan de rijkwaliteit en prestaties aanzienlijk verbeteren. Brede velgen zorgen voor meer luchtvolume in de band en met meer lucht is minder druk nodig om dezelfde weerstand te hebben tegen knelplaten, waardoor u soepel rijdt zonder het risico van flats zowel op als naast de weg. Aan de kant van de prestaties staat minder druk gelijk aan minder rolweerstand via de band, waardoor de weg onvolkomenheden absorberen in plaats van eroverheen te stuiteren. Wanneer er te veel druk in een band is, zal uw fiets, zonder het te beseffen, altijd zo lichtjes over onvolkomenheden in de weg springen, kostbare watts verspillen, maar lagere druk absorbeert deze hobbels en gebruik uw kracht strikt voor voorwaartse beweging. Minder druk verbetert ook de grip aanzienlijk, en geeft vertrouwen wanneer de weg slingerig wordt. Zelfs met een budgetvriendelijke prijs in het achterhoofd, hebben we ervoor gezorgd dat we de kwaliteit van de bouwcomponenten van onze SLX 24 niet hebben geschonden. Het gebruik van hoogwaardige legeringen zet de toon voor de rest van de build, kwaliteit, en hiermee beginnen we met de 24 millimeter diepe velgen die zowel een laag gewicht als een grote duurzaamheid bieden, en met de hand aan dezelfde aero (AF) -hubs die u op onze top-carbonmodellen vindt via de 20/24 DT Swiss Competition-spaken - resulterend in een respectabele wielset van 1495 gram. Met de hand wielen bouwen is een praktijk die schaars wordt, maar volledig geïnvesteerd zijn in het maken van de beste wielen betekent dat we weten dat handgebouwde wielen een kwaliteitsniveau bieden dat ongeëvenaard is door machines. Machines missen kleine discrepanties die mensen opvangen, en dit zijn de gebreken die het verschil maken tussen een goede en een prestigieuze wielset. Als je op zoek bent naar een no-nonsense wielset waarmee je gelijkmatig kunt racen en trainen, zonder je zorgen te maken over de betrouwbaarheid, hoef je niet verder te zoeken dan onze SLX 24 wielset. Type velg: lichtmetalen clincher, 2Bliss Ready Velgmateriaal: legering Remoppervlak: CNC-legering Velgdiepte: 24 mm Velgbreedte: 20 mm intern, 24 mm extern Voorste spaakpatroon: radiaal Achterste spaakpatroon: radiaal / tweekruisig (2: 1) Spaak telling: 20 voor, 24 achter Spaak Type: DT Swiss Competition Race T-kop Tepel Type: DT Swiss Pro Slot zeskantig Voornaaf: Roval AF1, afgedichte cartridge lagers Achternaaf: Roval AF1, afgedichte lagers, DT Swiss 350 internals, 11-speed Montagemethode: met de hand gebouwd Extra's: Roval staal snelspanners, Roval tubeless pluggen en kleppen Totaal wielsetgewicht: 1.495 g