VENGE PRO ULTEGRA DI2 MODEL 2020

VENGE PRO ULTEGRA DI2 MODEL 2020

SPECIALIZED

52
Satin Black/Holographic Black
-
€ 7299.00
-
54
Satin Black/Holographic Black
-
€ 7299.00
-
56
Satin Black/Holographic Black
-
€ 7299.00
-

We zijn niet tevreden met een tweede plaats. Waarom denk je dat we onze eigen Win Tunnel hebben en de woorden ""Aero is everything"" bijna heilig zijn voor ons? We leven en ademen aero, omdat we weten dat aerodynamische optimalisatie de beste manier is om jou sneller te maken. En deze filosofie is nog nooit zo belangrijk geweest als met de nieuwe Venge. Met acht seconden snelheidswinst ten opzichte van de ViAS, is het niet alleen de meest aerodynamische fiets, maar ook 460 gram lichter. Dit is de nieuwe vorm van snelheid. Verrassend genoeg begon onze zoektocht naar de perfecte buisvormen niet in de Win Tunnel. Het begon met een nieuwe technologie, de FreeFoil Shape Library. Onze ingenieurs schreven een optimalisatie-algoritme en maakten gebruik van een supercomputer (ja, we gebruikten een echte supercomputer) om nieuwe aerodynamische vormen te maken met verschillende gewichten, oppervlaktegebieden en structurele doelen. Gewapend met deze database van vormen, allemaal met verschillende eigenschappen, hebben we ze op verschillende manieren kunnen combineren om uiteindelijk de snelste setup in de Win Tunnel te bepalen. Vergeleken met de snelste aerodynamische racefiets tot nu toe (de Venge ViAS), is de nieuwe Venge acht seconden sneller over 40 km. Het houdt echter niet op in de windtunnel: Ook in de praktijk, bij alle verschillende windomstandigheden, is de nieuwe Venge sneller. Veel van deze gewichtsbesparingen komen van onze Rider-First Engineered ™ buizen. We hebben een groot deel van de ontdekking van de ontwikkeling van de nieuwe Tarmac geïmplementeerd, zoals verschillende lay-outschema's en materialen, en dit resulteerde in een Venge die niet alleen lichter is, maar ook een hogere stijfheid-gewichtsverhouding en 40% meer naleving dan de ViAS - ongeacht de framegrootte. En hoewel je deze veranderingen niet altijd kunt zien, is er maar één rit nodig om de snelle acceleraties en de soepele eetervaring te voelen. Natuurlijk stopten we daar niet. De geometrie heeft een update gekregen en is nu gebaseerd op meer dan 40.000 Retül-gegevenspunten, evenals op professionele input van de berijder. Dit stelde ons in staat om een ​​Performance Road Geometry te implementeren die een responsieve front-end perfect combineert met een korte wielbasis, en dit levert onmiddellijke respons en optimale krachtoverdracht op. Last but not least bevat de Venge een aantal opwindende nieuwe functies. De nieuwe cockpit, ontwikkeld in samenwerking met onze World Tour-teams, heeft een stuurpen met een hogere stijfheid dan alles wat we ooit hebben getest, nieuwe staven die sneller, lichter, stijver zijn en een gestructureerd patroon aan de bovenkant hebben voor extra grip en controle. De volgende stap is de bandenvrijheid - het is geen probleem om 32 mm brede banden te verwijderen. En tot slot hebben we onze Shimano A-Junction in de zadelpen geplaatst, zodat hij gemakkelijk kan worden opgeladen, het batterijniveau kan worden gecontroleerd en teammonteurs aanpassingen kunnen doen. De specificatie van de Venge Pro is de perfecte mix van prestatie en waarde. Het beschikt over Shimano Ultegra Di2 en hydraulische schijfremmen, een koolstofvezel Roval CL 50 Disc-wielset en onze met regenboogstrepen bekroonde S-Works Turbo-banden. Het Rider-First Engineered ™, FACT 11r-frame maakt de Venge niet alleen de meest aerodynamische racefiets die we ooit hebben gemaakt, maar hij is ook lichtgewicht en stijf op de juiste plaatsen. Elke buisvorm, achterrand en ontwerpkeuze werd beïnvloed door urenlang testen in onze Win Tunnel, CFD, 3D-geprinte prototypes en feedback van echte rijders. Dit resulteerde uiteindelijk in de snelste racefiets die we ooit hebben gemaakt. Shimano's nieuwe Ultegra Di2 met hydraulische schijfremmen biedt niet alleen uitzonderlijk soepele en scherpe schakelingen, maar biedt ook ongelooflijke remkracht en modulatie. De Roval CL 50 disc wielset is licht, sterk en aerodynamisch. Je zult dezelfde velgen vinden als op zijn CLX-neef, met de belangrijkste verschillen die aan de lagers komen - nauwelijks waarneembaar voor gewone stervelingen.

SPECIFICATIES

FRAME

FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal electric only cable routing, OSBB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

VORK

S-Works FACT 11r carbon, 100x12mm thru-axle, flat-mount disc

VOORWIEL

Roval CL50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, 21h

ACHTERWIEL

Roval CL50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 350 internals, 24h

BINNENBAND

Turbo Ultralight, 60mm Presta valve

VOORBAND

S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm

ACHTERBAND

S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm

CRANKSTEL

Shimano Ultegra R8000, HollowTech 2, 11-speed

TANDWIELEN

52/36T

TRAPAS

Praxis, BB30 for Shimano

SCHAKELHENDELS

Shimano Ultegra Di2 Disc R8070

VOORDERAILLEUR

Shimano Ultegra Di2 R8050, braze-on

ACHTERDERAILLEUR

Shimano Ultegra Di2 R8050, GS medium cage

CASSETTE

Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t

KETTING

Shimano Ultegra, 11-speed

VOORREM

Shimano Ultegra R8070, hydraulic disc

ACHTERREM

Shimano Ultegra R8070, hydraulic disc

STUUR

S-Works Aerofly II, 80mm reach x 130mm drop

STUURLINT

S-Wrap Roubaix bar tape

STUURPEN

2019 Venge integrated stem, 6-degree

ZADEL

Power Expert, 143mm, nylon base, synthetic leather, hollow titanium rails

ZADELPEN

2019 S-Works Venge aero seatpost, FACT carbon, Di2-compatible

ZADELPENKLEM

Venge integrated two-piece wedge