S-Works Tarmac SL8 Di2 2025

S-Works Tarmac SL8 Di2 2025

SPECIALIZED

OPGELET: Enkel afhalen in de winkel

ALLE MATEN TE BESTELLEN
Gloss Solidity / Red To Black Pearl / Metallic White Silver
-
€ 14500.00
BINNENKORT LEVERBAAR

Niets is sneller dan de Tarmac SL8. We hebben de ultieme combinatie ontworpen van lichtheid, aerodynamica en rijcomfort. Na acht generaties en meer dan twintig jaar ontwikkeling presenteren we nu de nieuwe Tarmac SL8 – 's werelds snelste racefiets. Zijn je benen er klaar voor? Met goede aerodynamica en een laag gewicht win je geen wedstrijden – snelheid is het enige wat telt. Daarom gingen we aan de slag om een compromisloze combinatie van aerodynamica, een minimaal gewicht, stijfheid en flexibiliteit te creëren. Ons Ride Science-team heeft simulaties uitgevoerd – op basis van gegevens uit echte wedstrijden – en ontdekt dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is voor de wedstrijden die er echt toe doen. Denk je eens in: 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller tijdens Milaan-San Remo, 20 seconden sneller naar de top van de legendarische Tourmalet. AERODYNAMICA IN IEDER DETAIL: We maken dingen aerodynamisch waar we maar kunnen – niet alleen waar het er goed uitziet. Zodoende hebben we nu onze meest aerodynamische racefiets ooit gemaakt. Ja, zelfs aerodynamischer dan de Venge. Dankzij de nieuwe Speed Sniffer wordt de lucht optimaal ingezet om maximaal voordeel te behalen. We hebben daarnaast de stuurbuis – de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt – naar achteren verplaatst. Hierdoor hebben we de voorrand van de balhoofdbuis veel scherper kunnen maken, wat weer leidt tot een veel lagere luchtweerstand. De Tarmac SL8 heeft ook de meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt (conform de nieuwe regels van de UCI), zodat snel bewegende, 'vuile' lucht rond de benen zuiverder terug kan stromen. Een nieuwe overwinning is heerlijk, toch? MINIMAAL GEWICHT, MAXIMAAL AERODYNAMISCH: Voor de Tarmac SL8 hebben we geleerd van de Aethos, waardoor hij voldoet aan de minimumeisen van de UCI en tegelijkertijd maximaal aerodynamisch is. Het team heeft een frame gebouwd met een ongekend laag gewicht van 685 gram – 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan alle andere fietsen in de World Tour.* Ten opzichte van de Aethos zijn de onderbuis, zadelbuis en achterkant van de fiets nu een stuk lichter. De vorm van het frame draagt het gewicht zo efficiënt dat extra stijfheidslagen van carbon niet meer nodig zijn. *Behalve natuurlijk die keer dat Kasper Asgreen met een Aethos-frame van 585 gram een Tour-etappe reed. GOES LIKE HELL, RIDES LIKE HEAVEN: Dankzij een enorme verbetering in de verhouding stijfheid/gewicht – ruim 33% ten opzichte van de SL7 – tilt de Tarmac SL8 legendarische rijeigenschappen, agressieve responsiviteit en een buitengewone geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, stuurt nauwkeuriger en combineert deze eigenschappen met een soepel rijgedrag voor optimaal comfort. Dankzij onze 'Rider-First Engineering' profiteert iedereen, ongeacht zijn of haar lengte, van dezelfde ongekende rijkwaliteit en -eigenschappen. Op een ruw wegdek vangt de Tarmac SL8 6% meer schokken op, waardoor je over de weg lijkt te zweven. De beproefde geometrie van de Tarmac en de bandenbreedtemogelijkheid van 32 mm zijn identiek aan die van de SL7, zodat je gemakkelijk op banden met een groter volume kunt overschakelen als dat nodig is. KIJK VERDER DAN GENDER: Twee mannelijke fietsers kunnen meer van elkaar verschillen dan een man en een vrouw. Alleen gender is niet meer voldoende om je te specialiseren en daarom vinden wij ook dat het idee van fietsen speciaal voor mannen of vrouwen achterhaald is. Iedereen kan nu profiteren van de Tarmac SL8. Het is tijd om verder te kijken dan gender. De S-Works Tarmac SL8 is uitgerust met alleen de beste onderdelen. Een volledige Shimano Dura-Ace 9200 serie Di2-groep met tweezijdige vermogensmeter en Roval Rapide CLX II tubeless ready wielen vormen de perfecte aanvulling op 's werelds snelste frame. Alle S-Works Tarmac SL8-fietsen worden geleverd met een Roval Rapide-cockpit, zodat je gewicht bespaart en net dat beetje meer snelheid hebt.

Specificaties

Frameset

FRAME

S-Works Tarmac SL8 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Suspension

VORK

S-Works FACT 12r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

Remmen

VOORREM

Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc

ACHTERREM

Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc

Aandrijving

TANDWIELEN

52/36T

SCHAKELHENDELS

Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc

CRANKSTEL

Shimano Dura-Ace R9200, HollowTech II, 12-speed with 4iiii Precision 3+ Pro dual-sided powermeter

ACHTERDERAILLEUR

Shimano Dura-Ace R9250, 12-speed

VOORDERAILLEUR

Shimano Dura-Ace R9250, braze-on

CASSETTE

Shimano Dura-Ace, 12-speed, 11-30t

TRAPAS

Shimano Dura-Ace, BB-R9200

KETTING

Shimano Dura-Ace, 12-speed

Wielen en banden

BINNENBAND

Turbo Ultralight, 60mm Front, 80mm Rear, Presta valve

VOORWIEL

Roval Rapide CLX II, Tubeless, 21mm internal width carbon rim, 51mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 18h, DT Swiss Aerolite spokes

ACHTERWIEL

Roval Rapide CLX II, Tubeless, 21mm internal width carbon rim, 60mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 24h, DT Swiss Aerolite spokes

VOORBAND

S-Works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm

ACHTERBAND

S-Works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm

Cockpit

ZADEL

Body Geometry S-Works Power with Mirror, carbon fiber rails, carbon fiber base

STUUR

Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem

STUURPEN

Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem

ZADELPEN

S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset

STUURLINT

Supacaz Super Sticky Kush

ZADELPENKLEM

Tarmac integrated wedge