TARMAC SL7 SPORT MET SHIMANO 105 12 SPEED
TARMAC SL7 SPORT MET SHIMANO 105 12 SPEED
SPECIALIZED
OPGELET: Enkel afhalen in de winkel
De nieuwe Tarmac is ontworpen om snel te gaan, er is geen kwestie van 'of maar', maar het vertegenwoordigt zoveel meer dan alleen aerodynamische bekwaamheid. Met een lichtgewicht Rider-First Engineered™-frame levert hij de best mogelijke rijeigenschappen, ongeacht de maat. Dus wat u ook van plan bent met uw nieuwe Tarmac, hij staat klaar om u te helpen uw doelen te bereiken: PR's, KOM's of podiumplaatsen. Eén fiets om ze allemaal te regeren. Met de nieuwe Shimano 105 mechanische 12-speed groep, samen met enkele snelrollende banden in de Turbo Pro 700x26 mm banden, levert deze nieuwe Tarmac prestaties tegen een aangenamere prijs. Hoewel aerodynamica van cruciaal belang was voor de ontwikkeling van de Tarmac en voor de ontwikkeling van al onze racefietsen, was gewicht de co-piloot op deze optimale racefietsreis. Voorheen kwamen 'aerofietsen' altijd in gevaar op het gebied van gewicht: hoe meer weerstand je verminderde, hoe meer gewicht je won. Met de nieuwe Tarmac was het onze ontwerpfilosofie om hem standaard op of onder de UCI-gewichtslimiet te houden, zonder concessies te doen aan de aerodynamica. En met behulp van de FreeFoil Shape Library, tools zoals isotopische FEA-analyse en wat technische tovenarij van de beste ingenieurs in de branche, hebben we een Fact 9r-frame afgeleverd dat slechts 1010 gram weegt, zonder ook maar een gram aan aerodynamica en stijfheid op te geven. of rijkwaliteit. Voortbordurend op onze zoektocht om de perfecte racefiets te ontwikkelen, hebben we onze Rider-First Engineered™-filosofie gebruikt om ervoor te zorgen dat de nieuwe Tarmac de meest gebalanceerde en best sturende Tarmac tot nu toe is, ongeacht de maat. Met een leger van ‘s werelds beste testrijders van onze drie World Tour-teams – Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step en Bora-hansgrohe – hebben we wijzigingen aangebracht aan het asfalt op basis van hun duizenden kilometers op de weg. We hebben de rijkwaliteit tussen de voor- en achterkant gebalanceerd, zodat zelfs de langste dagen in het zadel comfortabel blijven - en dat allemaal zonder iets op te geven aan het legendarische rijgedrag en de racewinnende snelheid van de Tarmac. Voortbouwend op de lessen van de Venge maakt de nieuwe Tarmac gebruik van eenvoudige integratie om een schone, snelle cockpit te creëren waar gemakkelijk mee te leven is. We hebben de kabelgeleiding voor elke configuratie verbeterd – mechanisch schakelen, traditionele stuurpennen, ronde staven, enz. – en dit alles met behoud van de aerodynamische eigenschappen. Deze zelfde eigenschappen maken de nieuwe Tarmac ook gemakkelijk om op te werken en gemakkelijk om mee te reizen. Het is een win-winsituatie.
FRAMESET
Frame
Tarmac SL7 FACT 9r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
SUSPENSION
Fork
FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
COCKPIT
SeatPost
2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Tape
Roubaix S-Wrap
Handlebars
Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
Stem
Tarmac integrated stem, 6-degree
Seat Binder
Tarmac integrated wedge
BRAKES
Front Brake
Shimano 105, Hydraulic Disc
Rear Brake
Shimano 105, Hydraulic Disc
DRIVETRAIN
Chainrings
50/34T
Chain
Shimano SLX M7100, 12-speed w/ quick link
Bottom Bracket
Shimano Threaded BSA BB
DRIVETRAIN
Shift Levers
Shimano 105, 12 speed Mechanical
Cassette
Shimano 105, 12-speed, 11-34t
Crankset
Shimano 105, 12-speed
Front Derailleur
Shimano 105, Braze-on
Rear Derailleur
Shimano 105, 12 speed Mechanical
WHEELS & TIRES
Front Wheel
DT R470 Disc
Rear Wheel
DT R470 Disc
Inner Tubes
Presta Valve Standard, 48mm valves
Front Tire
Turbo Pro, 700x26
Rear Tire
Turbo Pro, 700x26