TARMAC SL7 COMP - RIVAL ETAP AXS SATIN TEAL TINT/BLACK/LIGHT SILVER

TARMAC SL7 COMP - RIVAL ETAP AXS SATIN TEAL TINT/BLACK/LIGHT SILVER

SPECIALIZED

54/LEVERING JULI 2022
SATIN TEAL TINT/BLACK/LIGHT SILVER
-
€ 5400.00
-

De nieuwe Tarmac is ontworpen om snel te gaan, er is geen als, en, of maar, maar het vertegenwoordigt zoveel meer dan alleen aërodynamische bekwaamheid. Met een lichtgewicht, Rider-First Engineered ™ frame, levert het de best mogelijke rijeigenschappen, ongeacht de grootte. Dus wat je ook hebt gepland voor je nieuwe Tarmac, het staat klaar om je te helpen je doelen te bereiken - PR's, KOM's of podiumtrapjes. Eén fiets om ze allemaal te regeren. Met de nieuwe SRAM Rival eTap AXS 12-speed groep om draadloos schakelen naar de massa te brengen, samen met enkele snel rollende banden in de Turbo Pro 700x26 mm banden, levert deze nieuwe Tarmac prestaties tegen een aangenamere prijs. "Aero is alles" - we prediken het al jaren en het is nog steeds de drijvende kracht achter het nieuwe Tarmac. In onze zoektocht naar buisvormen die het snelste frame leveren dat de UCI-regels toestaan, hebben we een pagina uit de Venge gehaald. ontwikkelingsboek en maakten gebruik van onze FreeFoil Shape Library. Gewapend met een bibliotheek met geoptimaliseerde vormen, hebben we ons tot de Win Tunnel gewend om deze vormen in een modulaire testmotor te pluggen, voor meer testen en validatie. Het resultaat? Een nieuwe Tarmac Comp die sneller is dan voorheen —33 seconden sneller over 40 km dan de Tarmac SL6 Geen compromissen, alleen pure snelheid. Hoewel aerodynamica cruciaal was voor de ontwikkeling van de Tarmac en voor de ontwikkeling van al onze racefietsen, was het gewicht de co-piloot op deze optimale racefietsreis. Voorheen waren "aero-fietsen" altijd gecompromitteerd op het gebied van gewicht: hoe meer weerstand u verminderde, hoe meer gewicht u won. Met de nieuwe Tarmac was het onze ontwerpfilosofie om het op of onder de UCI-gewichtslimiet uit de doos te houden, zonder concessies te doen aan de aerodynamica. En met de hulp van de FreeFoil Shape Library, tools zoals isotopische FEA-analyse en wat technische tovenarij door de beste ingenieurs in de branche, hebben we een frame geleverd dat slechts 920 gram weegt, zonder een gram aero, stijfheid of rijcomfort op te geven. kwaliteit. We zetten onze zoektocht voort om de perfecte racefiets te ontwikkelen en gebruikten onze Rider-First Engineered ™ -filosofie om ervoor te zorgen dat het nieuwe Tarmac het meest uitgebalanceerde en best besturende asfalt tot nu toe is, ongeacht de grootte. Met een leger van 's werelds beste testrijders uit onze drie World Tour-teams - Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step en Bora-hansgrohe - hebben we wijzigingen aangebracht aan het asfalt op basis van hun duizenden kilometers op de weg. We hebben de rijkwaliteit uitgebalanceerd tussen de voor- en achterkant, zodat zelfs de langste dagen in het zadel comfortabel blijven - en dat alles zonder iets op te geven aan de legendarische handling en racewinnende snufheid van de Tarmac. Voortbouwend op de lessen van de Venge, maakt de nieuwe Tarmac gebruik van eenvoudige integratie om een ​​schone, snelle cockpit te creëren die gemakkelijk is om mee te leven. We hebben de routing voor elke configuratie verbeterd - mechanisch schakelen, traditionele stuurpennen, ronde staven, enz. - allemaal met behoud van de aerodynamische eigenschappen. Dezelfde eigenschappen maken de nieuwe Tarmac ook gemakkelijk om aan te werken en gemakkelijk om mee te reizen. Het is een win-win.

Frame

Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Fork

FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

Handlebars

Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp

Stem

Tarmac integrated stem, 6-degree

Tape

Supacaz Super Sticky Kush

Saddle

Body Geometry Power Sport, steel rails

SeatPost

2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset

Seat Binder

Tarmac integrated wedge

Front Brake

SRAM Rival, hydraulic disc

Rear Brake

SRAM Rival, hydraulic disc

Shift Levers

SRAM Rival eTap AXS, hydraulic

Front Derailleur

SRAM Rival eTAP AXS, braze-on

Rear Derailleur

SRAM Rival eTap AXS, 12-speed

Cassette

SRAM Rival, 12-speed, 10-36t

Crankset

SRAM Rival

Chainrings

48/35T

Bottom Bracket

SRAM DUB BSA 68

Chain

SRAM Rival 12-speed

Front Wheel

DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.

Rear Wheel

DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.

Front Tire

Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm

Rear Tire

Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm

Inner Tubes

Presta, 48mm valve