TARMAC EXPERT TROPICAL TEAL / CHAMELEON EYRIS
TARMAC EXPERT TROPICAL TEAL / CHAMELEON EYRIS
SPECIALIZED
De nieuwe Tarmac is ontworpen om snel te gaan, er is geen of's, en's, of maar dat is zo'n beetje - maar het vertegenwoordigt zoveel meer dan alleen aerodynamisch vermogen. Met een lichtgewicht, Rider-First Engineered™ frame, levert het de best mogelijke rijeigenschappen, ongeacht de maat. Dus wat je ook hebt gepland voor je nieuwe Tarmac, het staat klaar om je te helpen je doelen te bereiken: PR's, KOM's of podiumtredens. Eén fiets om ze allemaal te regeren. Met een volledige Shimano Ultegra Di2 elektronische groepset om verschuivingen helder en snel te houden, en S-Works Turbo 700x26 mm banden om je snel te laten rollen, levert deze nieuwe Tarmac prestaties tegen een aangenamere prijs. 'Aero is alles' - we prediken het al jaren en het is nog steeds de drijvende kracht achter de nieuwe Tarmac. In onze zoektocht naar buisvormen die het snelste frame leveren dat de UCI-regels toestaan, hebben we een pagina uit het Venge-ontwikkelingsboek gehaald en onze FreeFoil Shape Library gebruikt. Gewapend met een bibliotheek met geoptimaliseerde vormen, wendden we ons tot de Win Tunnel om deze vormen in een modulaire testfiets te pluggen, voor meer testen en validatie. Het resultaat? Een nieuwe Tarmac Expert die sneller is dan voorheen: 33 seconden sneller dan 40 km dan de Tarmac SL6. Geen compromissen, gewoon pure snelheid. Hoewel aerodynamica van het grootste belang was voor de ontwikkeling van de Tarmac en voor de ontwikkeling van al onze racefietsen, was gewicht de copiloot tijdens deze optimale racefietsreis. Voorheen waren "aerofietsen" altijd in het gedrang op het gebied van gewicht - hoe meer weerstand je verminderde, hoe meer gewicht je aannam. Met de nieuwe Tarmac was onze ontwerpfilosofie om het op of onder de UCI-gewichtslimiet uit de doos te houden, zonder concessies te doen aan de aerodynamica. En met behulp van de FreeFoil Shape Library, tools zoals isotopische FEA-analyse en wat technische tovenarij door de beste ingenieurs in de industrie, hebben we een frame geleverd dat slechts 920 gram weegt, zonder een gram aero, stijfheid of rit op te geven. kwaliteit. Voortzetting van onze zoektocht om de perfecte racefiets te ontwikkelen, hebben we onze Rider-First Engineered™-filosofie gebruikt om ervoor te zorgen dat de nieuwe Tarmac de meest gebalanceerde, best hanteerbare Tarmac ooit is, ongeacht de grootte. Met een leger van 's werelds beste testrijders van onze drie World Tour-teams - Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step en Bora-hansgrohe - hebben we het asfalt aangepast op basis van hun duizenden kilometers op de weg. We hebben de rijkwaliteit tussen de voor- en achterkant uitgebalanceerd, zodat zelfs de langste dagen in het zadel comfortabel blijven - en dat alles zonder iets op te geven aan de legendarische handling en racewinnende pittigheid van de Tarmac. Voortbouwend op de lessen van de Venge, maakt de nieuwe Tarmac gebruik van eenvoudige integratie om een schone, snelle cockpit te creëren die gemakkelijk is om mee te leven. We hebben de routing voor elke configuratie verbeterd - mechanisch schakelen, traditionele stuurpennen, ronde staven, enz. - en dat alles met behoud van de aerodynamische eigenschappen. Deze zelfde eigenschappen maken de nieuwe Tarmac ook gemakkelijk om aan te werken en gemakkelijk mee te reizen. Het is een win-win.
Frame
Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Handlebars
Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 125mm drop x 75mm reach
Stem
Tarmac integrated stem, 6-degree
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
SeatPost
2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
Front Brake
Shimano Ultegra R8170, hydraulic disc
Seat Binder
Tarmac integrated wedge
Rear Brake
Shimano Ultegra R8170, hydraulic disc
Shift Levers
Shimano Ultegra R8170, hydraulic disc
Front Derailleur
Shimano Ultegra R8150, braze-on
Rear Derailleur
Shimano Ultegra R8150, 12-speed
Cassette
Shimano Ultegra, 12-speed, 11-30t
Crankset
Shimano Ultegra R8100
Chainrings
52/36T
Bottom Bracket
Shimano Threaded BSA BB
Chain
Shimano Ultegra, 12-speed
Front Wheel
Roval C38, 21mm internal width carbon rim
Rear Wheel
Roval C38, 21mm internal width carbon rim
Front Tire
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Rear Tire
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Saddle
Body Geometry Power Expert, titanium rails
Inner Tubes
Turbo Ultralight, 48mm Presta valve