TARMAC SL7 EXPERT UDI2 LTSIL/SMK/BLK
TARMAC SL7 EXPERT UDI2 LTSIL/SMK/BLK
SPECIALIZED
De nieuwe Tarmac is ontworpen om snel te gaan, er is geen 'als' of 'maar' - het vertegenwoordigt zoveel meer dan alleen aerodynamische vaardigheden. Met een lichtgewicht Rider-First Engineered ™ -frame levert het de best mogelijke rijeigenschappen, ongeacht de grootte. Dus wat je ook hebt gepland voor je nieuwe Tarmac, het staat altijd klaar om je te helpen je doelen te bereiken: PR's, KOM's of podiums. “One bike to rule them all”. Met een volledige Shimano Ultegra Di2 elektronische groepset om scherp en snel te schakelen, en S-Works Turbo 700x26mm banden om je snel te laten rollen, levert deze nieuwe Tarmac prestaties tegen een meer smakelijk prijsniveau. Aero is alles '- we prediken het al jaren en het is nog steeds de drijvende kracht achter het nieuwe Tarmac. In onze zoektocht naar buisvormen die het snelste frame leveren dat de UCI-regels toestaan, hebben we een pagina uit het Venge-ontwikkelingsboek gehaald en onze FreeFoil Shape Library gebruikt. Gewapend met een bibliotheek met geoptimaliseerde vormen, wendden we ons tot de Win Tunnel om deze vormen aan te sluiten op een modulaire testfiets, voor meer testen en validatie. Het resultaat? Een nieuwe Tarmac Expert die sneller is dan voorheen: 33 seconden sneller over 40 km dan de Tarmac SL6. Geen compromissen, maar pure snelheid. Hoewel aerodynamica cruciaal was voor de ontwikkeling van de Tarmac en voor de ontwikkeling van al onze racefietsen, was het gewicht de co-piloot op deze optimale racefietsreis. Voorheen waren "aero-fietsen" altijd gecompromitteerd op het gebied van gewicht: hoe meer weerstand u verminderde, hoe meer gewicht u won. Met de nieuwe Tarmac was onze ontwerpfilosofie om het op of onder de UCI-gewichtslimiet uit de doos te houden, zonder concessies te doen aan de aerodynamica. En met de hulp van de FreeFoil Shape Library, tools zoals isotopische FEA-analyse en wat technische tovenarij door de beste ingenieurs in de branche, hebben we een frame geleverd dat slechts 920 gram weegt, zonder een gram aero, stijfheid of rijcomfort op te geven. kwaliteit. We zetten onze zoektocht voort om de perfecte racefiets te ontwikkelen en hebben onze Rider-First Engineered ™ -filosofie gebruikt om ervoor te zorgen dat het nieuwe Tarmac het meest uitgebalanceerde en best besturende asfalt tot nu toe is, ongeacht de grootte. Met een leger van 's werelds beste testrijders van onze drie World Tour-teams - SD Worx, Deceuninck-Quick-Step en Bora-hansgrohe - hebben we wijzigingen aangebracht aan het asfalt op basis van hun duizenden kilometers op de weg. We hebben de rijkwaliteit uitgebalanceerd tussen de voor- en achterkant, zodat zelfs de langste dagen in het zadel comfortabel blijven - en dat alles zonder iets op te geven aan de legendarische handling en racewinnende snufheid van de Tarmac. Voortbouwend op de lessen van de Venge, maakt de nieuwe Tarmac gebruik van eenvoudige integratie om een schone, snelle cockpit te creëren die gemakkelijk is om mee te leven. We hebben de routing voor elke configuratie verbeterd - mechanisch schakelen, traditionele stuurpennen, ronde staven, enz. - allemaal met behoud van de aerodynamische eigenschappen. Deze zelfde eigenschappen maken de nieuwe Tarmac ook gemakkelijk om aan te werken en gemakkelijk om mee te reizen. Het is een win-win.
Frame
Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Handlebars
Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 125mm drop x 75mm reach
Stem
Tarmac integrated stem, 6-degree
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Front Brake
Shimano Ultegra, Hydraulic disc
SeatPost
2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, Di2 Compatible, 20mm offset
Rear Brake
Shimano Ultegra, Hydraulic disc
Seat Binder
Tarmac integrated wedge
Shift Levers
Shimano Ultegra Di2 Disc R8070
Front Derailleur
Shimano Ultegra Di2 R8050, braze-on
Rear Derailleur
Shimano Ultegra Di2 R8050, GS medium cage
Chain
Shimano Ultegra, 11-speed
Cassette
Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t
Crankset
Shimano Ultegra R8000, HollowTech 2, 11-speed
Bottom Bracket
Shimano Threaded BSA BB
Front Wheel
DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.
Rear Wheel
DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, alloy freehub body, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.
Front Tire
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Rear Tire
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Saddle
Body Geometry Power Expert, Ti rails, 143mm/155mm
Inner Tubes
Turbo Ultralight, 48mm Presta valve