DIVERGE SPORT CARBON
DIVERGE SPORT CARBON
SPECIALIZED
OPGELET: Enkel afhalen in de winkel
Of het nu je doel is om te ontsnappen op onverharde wegen, ver weg van auto's en drukte, of de hamer te laten vallen aan de voorkant van je favoriete grindrace, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest capabele – en misschien wel de leukste – fiets die we ooit hebben gemaakt, en levert een rit die snel en levendig is onder kracht, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruig wordt. Van Future Shock 1.5 en geheel nieuwe grindgeometrie tot toonaangevende bandenspeling: de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, op grind en op onverharde wegen. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie grindfietsen, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is het ultieme vluchtvoertuig Gravelrijden is misschien een ‘nieuwe’ sport, maar onze Diverge Sport Carbon is ontwikkeld dankzij meer dan vier decennia ervaring. Hij heeft onze Future Shock 1.5 en een FACT 8r carbonframe voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, in het zand en over dik grind. Met op grind geïnspireerde SRAM Apex 1 1x11-schakeling en DT Swiss G540-wielen is de Diverge Sport even capabel als veelzijdig. Met de Kanza-winnende Pathfinder Pro 38 mm-banden, hetzelfde rubber dat we specificeren op de S-Works Diverge, ben je klaar om zo snel en zo ver te rijden als je wilt. Met een FACT 8r carbonframe is het Diverge Sport-frame ongelooflijk capabel en racefietslicht. Zet hem vast voor je lokale dirt-klim KOM, of beklim een gigantische bergtop in het achterland, de lichte en levendige Diverge brengt je daar sneller. Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 1.5 is de ideale technologie voor de grindrijder. Met een axiale flexibiliteit van 20 mm is Future Shock 1.5 geleidelijk specifiek afgestemd op grindrijden. Dit houdt je zelfverzekerd en in controle, in staat om het vermogen laag te houden en niet te remmen op ruige onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven. We gooiden de ‘status-quo’ van de grindgeometrie uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een racefiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het zand krijgen, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis en een langere offsetvork geïntroduceerd. Dit alles zorgt voor ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het zand, terwijl de specificatie van kortere stuurpennen de totale lengte van de cockpit hetzelfde houdt en de besturing levendig. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is. We hebben de Diverge voldoende bagagedragerbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent buiten te blijven. Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zo goed als de bandenspeling. Daarom hebben we de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenvrijheid gegeven met een 700c-wiel en 2,1 inch met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een massieve koolstofbalk achter de kettingbladen, hebben we ruimte gecreëerd zonder gebruik te maken van een fragiel, verlaagd achtervorkontwerp of een langere achtervorklengte.
FRAMESET
Seat Binder
Specialized Alloy, 30.8mm
Frame
Specialized Diverge FACT 8r carbon, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
SUSPENSION
Fork
Future Shock 1.5 w/Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount
COCKPIT
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Stem
Future Stem, Comp
Tape
Roubaix S-Wrap
Handlebars
Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare
COCKPIT
SeatPost
Carbon, single-bolt, 27.2mm
BRAKES
Front Brake
SRAM Apex, hydraulic disc, 160mm G2 CenterLine rotor
BRAKES
Rear Brake
SRAM Apex, hydraulic disc, 160mm G2 CenterLine rotor
DRIVETRAIN
Chain
KMC X11 Extra Lightweight, 11-speed
Rear Derailleur
SRAM Apex 1, long cage, 11-speed
Crankset
SRAM Apex 1x
Shift Levers
SRAM Apex hydraulic
Bottom Bracket
Sram GXP
Chainrings
40T
Cassette
Sunrace, 11-speed, alloy spider, 11-42t
WHEELS & TIRES
Inner Tubes
700x28/38mm, 48mm Presta valve
Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Front Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
Rear Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
WEIGHT
Weight Size
56
Weight
9.94kg (21 lb, 14.6 oz)