DIVERGE COMP E5 2024
DIVERGE COMP E5 2024
SPECIALIZED
OPGELET: Enkel afhalen in de winkel
Of het nu je doel is om te ontsnappen op onverharde wegen, ver weg van auto's en drukte, aan de startlijn te blijven tijdens je eerste grindrace, of gewoon de meest veelzijdige fiets op de weg of op onverharde wegen te krijgen, geen enkele fiets is beter dan de nieuwe Diverge. Het is eenvoudigweg de snelste, meest capabele (en misschien wel de leukste) lichtmetalen fiets die we ooit hebben gemaakt, en levert een rit op die snel en levendig is, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruig wordt. Van Future Shock 1.5 en geheel nieuwe grindgeometrie tot toonaangevende bandenspeling: de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, op grind en op onverharde wegen. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie grindfietsen, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is het ultieme vluchtvoertuig. Beginnend met een premium E5-legeringsframe en een full carbon FACT-vork, hebben we de Diverge Comp E5 onze Future Shock 1.5 gegeven voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, in het zand en over dik grind. SRAM's op grind geïnspireerde Apex 1-groep schakelt soepel 1x11 versnellingen op elk terrein en Axis Elite lichtmetalen velgen met Pathfinder Sport 38 mm-banden zorgen voor nog meer mogelijkheden en veelzijdigheid. Ons Premium E5 Aluminium frame biedt een stijf, licht en duurzaam platform. Wanneer hij wordt gekoppeld aan onze full carbon FACT-vork, wordt de Diverge Comp E5 een lichte, levendige en veelzijdige fiets die klaar is om elk oppervlak aan te vallen. Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 1.5 is de ideale technologie voor de grindrijder. Met een axiale flexibiliteit van 20 mm is Future Shock 1.5 geleidelijk specifiek afgestemd op grindrijden. Dit houdt je zelfverzekerd en in controle, in staat om het vermogen laag te houden en niet te remmen op ruige onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven. We gooiden de ‘status-quo’ van de grindgeometrie uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een racefiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het zand krijgen, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis en een langere offsetvork geïntroduceerd. Dit alles zorgt voor ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het zand, terwijl de specificatie van kortere stuurpennen de totale lengte van de cockpit hetzelfde houdt en de besturing levendig. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is. We hebben de Diverge voldoende bagagedragerbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent buiten te blijven. Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zo goed als de bandenspeling. Daarom hebben we de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenvrijheid gegeven met een 700c-wiel en 2,1 inch met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een machinaal bewerkte lichtmetalen balk achter de kettingbladen hebben we ruimte gecreëerd zonder gebruik te maken van een fragiel, verlaagd achtervorkontwerp of een langere achtervorklengte
FRAMESET
Seat Binder
Alloy, 30.8mm
Frame
Specialized Diverge E5 Premium Aluminum, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
SUSPENSION
Fork
Future Shock 1.5 w/Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount
COCKPIT
SeatPost
Alloy, 2-bolt Clamp, 12mm offset, 27.2mm
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Stem
Future Stem, Comp
Handlebars
Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare
Tape
Specialized S-Wrap
BRAKES
Front Brake
SRAM Apex, hydraulic disc, 160mm G2 CenterLine rotor
BRAKES
Rear Brake
SRAM Apex, hydraulic disc, 160mm G2 CenterLine rotor
DRIVETRAIN
Chain
KMC X11 Extra Lightweight, 11-speed
Rear Derailleur
SRAM Apex 1, long cage, 11-speed
Crankset
SRAM Apex 1x
Shift Levers
"SRAM Apex, hydraulic "
Bottom Bracket
Sram GXP
Chainrings
40T
Cassette
Sunrace, 11-speed, alloy spider, 11-42t
WHEELS & TIRES
Inner Tubes
700x28/38mm, 48mm Presta valve
Front Wheel
AXIS Elite Disc
Rear Wheel
AXIS Elite Disc
Front Tire
Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
Rear Tire
Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
WEIGHT
Weight Size
56
Weight
9.94kg (21 lb, 14.6 oz)