DIVERGE ELITE

DIVERGE ELITE

SPECILAIZED

54/ LEVERING EIND SEPTEMBER
GLOSS SLATE/COOL GREY/CHROME/WILD
-
€ 2000.00
BINNENKORT LEVERBAAR
56
SATIN REDWOOD/GLOSS WHITE/CHROME/CLEAN
-
€ 2000.00
IN VOORRAAD
58/LEVERING EIND OKTOBER
GLOSS LAGOON BLUE/SMOKE/CHROME/CLEAN
-
€ 2000.00
BINNENKORT LEVERBAAR

Of je doel nu is om te ontsnappen op onverharde weggetjes, ver weg van auto's en drukte, aan de start te komen bij je eerste grindrace, of gewoon de meest veelzijdige fiets op de weg of onverhard te krijgen, geen enkele fiets is beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest capabele - en misschien wel de leukste - lichtmetalen fiets die we ooit hebben gemaakt, en levert een rit die snel en levendig is, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruig wordt. Met een geheel nieuwe grindgeometrie en toonaangevende bandenspeling, vertegenwoordigt de nieuwe Diverge alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, grind en vuil. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie gravelbikes, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is de ultieme vluchtauto. De Diverge Elite E5 maakt gebruik van ons eersteklas frame van E5-legering en een FACT-vork van volledig carbon voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, in het vuil en over dik grind. Shimano's op grind geïnspireerde GRX 400-groep schakelt 2x10 versnellingen soepel op elk terrein en Axis Elite-lichtmetalen wielen met Road Sport 35 mm-banden zorgen voor een efficiënte rit op de stoep met de veelzijdigheid voor hard-pack dirt riding. Ons Premium E5 Aluminium frame biedt een stijf, licht en duurzaam platform. Wanneer gekoppeld aan onze FACT-vork van volledig carbon, wordt de Diverge Comp E5 een lichte, levendige en veelzijdige fiets die klaar is om elk oppervlak aan te vallen. We gooiden grindgeometrie 'status-quo' uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een dropbar-fiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het vuil hebben, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis en een langere offset-vork geïntroduceerd. Dit alles creëert ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het vuil, terwijl het specificeren van kortere stelen de totale cockpitlengte hetzelfde houdt en de besturing levendig houdt. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is. We hebben de Diverge veel rekbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt nemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent weg te blijven. Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zoals bandenspeling, dus we gaven de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenspeling met een 700c-wiel en 2,1 "met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een machinaal bewerkte lichtmetalen balk achter de kettingringen, hebben we speling gecreëerd zonder gebruik te maken van een kwetsbaar ontwerp met een verlaagde liggende achtervork of een langere liggende achtervork.

Frame

Specialized Diverge E5 Premium Aluminum, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Fork

FACT carbon, full carbon steerer, 12x100 mm thru-axle, flat-moun

Handlebars

Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp

Stem

Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise

Tape

Specialized S-Wrap

Front Brake

Shimano GRX 810, Hydraulic disc

Rear Brake

Shimano GRX 810, Hydraulic disc

Shift Levers

Shimano GRX RX400 hydraulic brake levers, 2x10 speed mechanical shifting

Front Derailleur

Shimano GRX RX400, braze-on

Rear Derailleur

Shimano GRX RX400, 10-speed

Chain

KMC X10, 10-speed w/ reusable Missing Link™

Cassette

Shimano CS-HG50-10, 10-Speed 11-36t

Crankset

Shimano GRX RX600

Chainrings

46/30T

Bottom Bracket

Shimano 68mm threaded

Front Wheel

AXIS Elite Disc

Rear Wheel

AXIS Elite Disc

Front Tire

Specialized Pathfinder Sport, 700x38c

Rear Tire

Specialized Pathfinder Sport, 700x38c

Saddle

Body Geometry Bridge Saddle, steel rails

SeatPost

Alloy, 2-bolt Clamp, 12mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware

Inner Tubes

700x28/38mm, 48mm Presta valve

Seat Binder

Alloy, 30.8mm