DIVERGE E5 COMP

DIVERGE E5 COMP

SPECIALIZED

54
TARBLK/MRN/CHRM
-
€ 2500.00
IN VOORRAAD

Of je doel nu is om te ontsnappen op onverharde weggetjes, ver van auto's en drukte, om de startlijn te bereiken bij je eerste grindrace, of gewoon de meest veelzijdige fiets op de weg of onverhard te krijgen, geen enkele fiets is beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest capabele - en misschien wel de leukste - lichtmetalen fiets die we ooit hebben gemaakt, en levert een rit die snel en levendig is, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruig wordt. Van Future Shock 1.5 en geheel nieuwe grindgeometrie tot toonaangevende bandenspeling, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd over meer dan 40 jaar rijden op de weg, grind en vuil. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie gravelbikes, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is de ultieme vluchtauto. Beginnend met een hoogwaardig E5-legeringsframe en een FACT-vork van volledig carbon, gaven we de Diverge Comp E5 onze Future Shock 1.5 voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, in het vuil en over dik grind. Shimano's op grind geïnspireerde GRX 600-groep schakelt 1x11 versnellingen soepel op elk terrein en Axis Elite lichtmetalen wielen met Pathfinder Sport 38 mm-banden zorgen voor nog meer mogelijkheden en veelzijdigheid. Ons Premium E5 Aluminium frame biedt een stijf, licht en duurzaam platform. Wanneer gekoppeld aan onze FACT-vork van volledig carbon, wordt de Diverge Comp E5 een lichte, levendige en veelzijdige fiets die klaar is om elk oppervlak aan te vallen. Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 1.5 is de ideale technologie voor de gravelrijder. Met 20 mm axiale compliantie, is Future Shock 1.5 progressief afgesteld om je zelfverzekerd en in controle te houden, in staat om het vermogen laag te houden en van de remmen te blijven over ruwe onverharde wegen en in dik los grind, en dat alles terwijl je handen, armen en nek vers. We gooiden grindgeometrie 'status-quo' uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een dropbar-fiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het vuil hebben, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis en een langere offset-vork geïntroduceerd. Dit alles creëert ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het vuil, terwijl het specificeren van kortere stelen de totale cockpitlengte hetzelfde houdt en de besturing levendig houdt. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is. We hebben de Diverge veel rekbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt nemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent weg te blijven. Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zoals bandenspeling, dus we gaven de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenspeling met een 700c-wiel en 2,1 "met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een machinaal bewerkte lichtmetalen balk achter de kettingringen, hebben we speling gecreëerd zonder gebruik te maken van een kwetsbaar ontwerp met een verlaagde liggende achtervork of een langere liggende achtervork.

Frame

Specialized Diverge E5 Premium Aluminum, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Fork

Future Shock 1.5 w/Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount

Handlebars

Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare

Stem

Future Stem, Comp

Tape

Specialized S-Wrap

Front Brake

Shimano GRX 400

Rear Brake

Shimano GRX 400

Rear Derailleur

Shimano RX812 GX, Shadow Plus, 11-speed

Shift Levers

Shimano GRX 600 hydraulic brake levers, mechanical shifting

Cassette

Shimano SLX, 11-speed, 11-42t

Crankset

Praxis Alba

Chainrings

40T

Bottom Bracket

Praxis 68-0201B, 68mm BSA

Chain

KMC X11 Extra Lightweight, 11-speed

Front Wheel

Axis Elite Disc

Rear Wheel

Axis Elite Disc

Front Tire

Specialized Pathfinder Sport, 700x38c

Rear Tire

Specialized Pathfinder Sport, 700x38c

Inner Tubes

Presta valve, 48mm

Saddle

Body Geometry Power Sport, steel rails, 143mm/155mm

SeatPost

Alloy, 2-bolt Clamp, 12mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware

Seat Binder

Alloy, 30.8mm