SPECIALIZED DIVERGE PRO CARBON
SPECIALIZED DIVERGE PRO CARBON
SPECIALIZED
Of het nu uw doel is om te ontsnappen op onverharde wegen, ver van auto's en drukte, of de hamer voor uw favoriete grindrace te laten vallen, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is gewoonweg de snelste, meest capabele - en misschien wel de leukste - fiets die we ooit hebben gemaakt, die een rit levert die snel en levendig is onder kracht, maar stabiel en zelfverzekerd als het terrein ruw wordt. Van Future Shock 2.0 en geheel nieuwe grindgeometrie tot interne opslag en toonaangevende bandenvrijheid, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd tijdens meer dan 40 jaar rijden op de weg, grind en vuil. The Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie grindfietsen, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is het ultieme vluchtvoertuig. Stel je je grootste rit voor, droom van glorie van grindraces, Diverge Pro is je partner in crime. Het begint allemaal met een FACT 9r carbon frame en Future Shock 2.0 voor een lichte en levendige rit die ongelooflijk stabiel en vertrouwenwekkend is. SRAM's Force AXS eTap-groep en SRAM's Orbit-vloeistofkoppeling bieden een enorm scala aan versnellingen, vlekkeloze schakelingen op elk terrein en een eenvoudige, draadloze 1x-opstelling. De ultralichte en supersterke Terra CLX-wielen van Roval met Kanza-winnende Pathfinder Pro 38 mm-banden leveren de meest veelzijdige en capabele combinatie voor gemengd oppervlak en uitdagend terrein, terwijl een Roval Terra-zadelpen ervoor zorgt dat de Diverge Pro perfect uitgebalanMet een FACT 9r carbon frame is het Diverge frame ongelooflijk capabel en racefietslicht. Speld het vast voor je lokale onverharde KOM, of vermaal een gigantische bergtop, het lichte en levendige Diverge brengt je daar sneller. Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 2.0 is de ultieme technologie voor de grindrijder. Met 20 mm axiale conformiteit en een hydraulische demper, schort Future Shock 2.0 de berijder op, niet de fiets. Dit houdt je zelfverzekerd en in controle, in staat om de kracht laag te houden en te remmen over ruwe onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven. Omdat de demper van Future Shock 2.0 verstelbaar is, ben je klaar voor de ruige dingen en efficiënt op gladde bestrating. We gooiden de grindgeometrie ‘status-quo’ uit het raam. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een dropbar-fiets, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets in het zand krijgen, die nog steeds responsief en behendig aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slacker balhoofdbuis en een langere offset vork geïntroduceerd. Dit alles zorgt voor een ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het vuil, terwijl het specificeren van kortere stelen de totale lengte van de cockpit hetzelfde houdt en de besturing levendig. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te vergroten, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b-wielen als dat je probleem is.ceerd is voor de ultieme rit. We hebben de Diverge veel rekmontagebeugels gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt nemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent om buiten te blijven. Niets ontketent de mogelijkheden van een fiets zoals bandenspeling, dus gaven we de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenspeling met een 700c-wiel en 2.1 "met een 650b-wiel. Dankzij een aandrijfkettingsteun die gebruik maakt van een massieve koolstofstraal achter de kettingringen, hebben we speling gecreëerd zonder een kwetsbaar ontwerp van een verlaagde kettingsteun te gebruiken of de lengte van de kettingsteun te vergroten. Hoe beter je fiets, hoe groter je ritten, dus Diverge leent SWAT interne opslag van de legendarische Stumpy. Met de SWAT-deur kun je ruimte in de onderbuis gebruiken om gereedschap, een platte set, voeding en zelfs ons SWAT-jack op te bergen. Het houdt het gewicht van je lichaam, laag in de fiets voor een betere wegligging, en maakt je zelfvoorzienend, dus ga erop uit. SWAT staat achter je.
FRAME
Specialized Diverge FACT 9r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
FORK
Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount
FRONT WHEEL
Roval Terra CL, 25mm inner width carbon rim, 32mm depth, DT for Roval 350 hub, 24h, DT Swiss Comp Race spokes
REAR WHEEL
Roval Terra CL, 25mm inner width carbon rim, 32mm depth, DT for Roval 350 star ratchet hub, 24h, DT Swiss Comp Race spokes
INNER TUBES
700x28/38mm, 48mm Presta valve
FRONT TIRE
Pathfinder Pro, 2Bliss Ready, transparent sidewall, 700x38mm
REAR TIRE
Pathfinder Pro, 2Bliss Ready, transparent sidewall, 700x38mm
CRANKSET
SRAM Force AXS
CHAINRINGS
42T
BOTTOM BRACKET
SRAM DUB BSA 68
SHIFT LEVERS
SRAM Force eTap AXS Hydraulic
REAR DERAILLEUR
SRAM X01 Eagle AXS
CASSETTE
SRAM XG-1295 Eagle, 12-speed, 10-50t
CHAIN
SRAX X01 Eagle, 12-speed
FRONT BRAKE
SRAM Force eTap AXS, hydraulic disc
REAR BRAKE
SRAM Force eTap AXS, hydraulic disc
HANDLEBARS
Easton EC70 AX Carbon, 16-degree flare
TAPE
Roubaix S-Wrap
STEM
Future Stem, Pro
SADDLE
Power Pro
SEATPOST
Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset
SEAT BINDER
Alloy, 30.8mm
SWAT
Integrated SWAT door, internal storage system
PEDALS
Specialized Dirt