SPECIALIZED S-WORKS CRUX

SPECIALIZED S-WORKS CRUX

SPECIALIZED

-
Gloss Acid Pink/Chameleon/Metallic White Silver/Clean
-
€ 9299.00
-

Toen we een nieuwe 'cross rig' wilden ontwerpen, wilden we niet alleen een andere adventure-fiets maken met extra bandenspeling. We wisten dat we een raszuiver race-ros moesten creëren dat snel, zelfverzekerd, lichtgewicht en als geen ander kon rijden andere 'crossmotor die er is. En zeker, met meerdere Cyclocross Wereldkampioenschappen op zijn naam, heeft de CruX zich meer dan bewezen in 'cross', maar we zijn er trots op te kunnen zeggen dat deze S-Works CruX de erfenis naar een heel ander niveau tilt. Beginnend met het frame hebben we onze Rider-First Engineered ™ -technologie geïmplementeerd die voor het eerst op onze Tarmacs werd geïntroduceerd. Met behulp van groottespecifieke buizen en lay-ups biedt deze technologie de CruX de mogelijkheid om dezelfde rijeigenschappen te bieden voor elke afmeting in het bereik. Niet alleen dit, maar het stelde ons ook in staat om het framegewicht aanzienlijk te verlagen, dus de CruX komt nu rond een karige 900 gram voor een 56cm (* afhankelijk van framegrootte en kleur) - meer dan 400 gram lichter dan de vorige frameset. Een licht en stijf frame, alleen, is echter niet bruikbaar in een 'cross-race' als het niet compliant is. Daarom combineert de nieuwe CruX ook stijfheid en compliantie op de juiste plaatsen. En om te helpen met de laatste, hebben we de stoelkraag met twee centimeter verlaagd voor een meer zichtbare zadelpen en een kussen voor grote klappen. We weten ook dat cyclocross-races vaak in de bochten en over de drempels worden gewonnen. Daarom houdt de CruX-geometrie hier rekening mee. De bovenste buis is ontworpen om gemakkelijk te kunnen worden gedragen wanneer u wegspringt om obstakels te verwijderen, omdat deze een grote opening naar de voorste driehoek en een vlakke bodem heeft. Voor stabiliteit in de hoeken en bij off-camber-secties heeft de geometrie een lage bracket en een scherp front-end. Deze combinatie helpt ook om hoeken te initiëren, ongeacht het terrein. Met het maximale verlies van modder in het achterhoofd, hebben we aan alle zijden van een 33 mm-band acht millimeter speling opgenomen, zodat er voldoende ruimte is voor modderige omstandigheden. En samen met de ruiming, selecteer je de S-Works-modellen met hydrofobe, modderafleidende verf die ervoor zorgt dat modder zich niet aan het frame kan hechten. Het is tof om een ​​lichte fiets te hebben, maar het framegewicht doet er niet toe wanneer het wordt bedekt met 10 pond modder. De S-Works CruX wordt ook gespecificeerd met de lichtste componenten die mogelijk zijn. Langs deze lijnen beschikt het over een 1x groepset met een mix van Shimano's Dura-Ace en XTR componenten, lichtgewicht, aerodynamische en modder afstotende Roval CLX 50 clincher schijfwielen en een S-Works carbon zadelpen en stuur. Ons hoogwaardige S-Works FACT 11r carbon frame is voorzien van ons Rider-First Engineered ™ ontwerp, een race-ready 'crossgeometrie, en is uitgerust met steekassen, een achterafstand van 142 mm en maakt gebruik van onze hoogste hoogwaardige koolstofproductiemethoden om een ​​fiets te ontwikkelen die even responsief als licht is. Crosscursussen zijn berucht omdat ze koud, modderig en regenachtig zijn - en als je nauwelijks je vingers kunt voelen, of je velgen zo vol modder zijn dat afremmen slechts een droom is, zul je blij zijn dat de S-Works CruX wordt geleverd met Shimano Dura-Ace Di2-schakelaars en krachtige hydraulische schijfremmen. De Win Tunnel Engineered Roval CLX 50 Disc carbon wielset biedt superieure aerodynamica, ongelooflijke modderuitschietbaarheid en een slank gewicht van 1415 gram.

FRAME

S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8" lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

FORK

S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle

FRONT WHEEL

Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, CeramicSpeed bearings, 21h

REAR WHEEL

Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 240 internals, CeramicSpeed bearings, 24h

INNER TUBES

Presta Valve, 60mm

FRONT TIRE

Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm

REAR TIRE

Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm

CRANKSET

S-Works Power Cranks, single-sided power, BB30, 11-speed

CHAINRINGS

Praxis Wave Tech, 110 BCD, 42T

BOTTOM BRACKET

OSBB, CeramicSpeed bearings

SHIFT LEVERS

Shimano Dura-Ace Di2 ST-R9170 shift levers

REAR DERAILLEUR

Shimano XTR M9050 Di2, Shadow Plus, GS cage, 11-speed

CASSETTE

Shimano Ultegra, 11-speed, 11-32t

CHAIN

Shimano Dura-Ace, 11-speed

FRONT BRAKE

Shimano Dura-Ace, hydraulic disc

REAR BRAKE

Shimano Dura-Ace, hydraulic disc

HANDLEBARS

S-Works Shallow Bend Carbon, 125mm drop x 75 mm reach

TAPE

Specialized CX Pro Gel

STEM

S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise

SADDLE

Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails, 143mm

SEATPOST

S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset

SEAT BINDER

Included w/ frame

PEDALS

Nylon, 105x78x28mm, loose ball w/ reflectors