S-WORKS CRUX

S-WORKS CRUX

SPECIALIZED

-
GLOSS GOLDEN YELLOW/VIVID PINK/BLACK
-
€ 9299.00
-

Toen we van plan waren om een ​​nieuwe cross-rig te ontwerpen, wilden we niet alleen een andere avontuurfiets maken met extra ruimte voor de banden - we wisten dat we een rasecht racesteed moesten maken dat snel, zelfverzekerd, lichtgewicht was en rijdt als geen ander andere crossfiets daar. En zeker, met meerdere Cyclocross Wereldkampioenschappen op zijn naam, heeft de CruX zich meer dan bewezen in 'cross', maar we zijn trots om te zeggen dat deze CruX de erfenis naar een heel ander niveau brengt. De S-Works CruX is gespecificeerd met de lichtst mogelijke componenten. Langs deze lijnen beschikt het over een 1x groepset met een mix van Shimano's Dura-Ace en XTR componenten, lichtgewicht, aerodynamische en modderige schuurbanden Roval CLX 50 clincher schijfwielen, onze S-Works Power Cranks-vermogensmeter en een S-Works carbon zadelpen en stuur. Beginnend met het frame hebben we onze Rider-First Engineered ™ -technologie geïmplementeerd die voor het eerst op onze asfaltwegen werd geïntroduceerd. Door gebruik te maken van maatspecifieke buizen en lay-outs, zorgt deze technologie ervoor dat de CruX dezelfde rij-eigenschappen heeft voor elke maat in het bereik. Niet alleen dit, maar het stelde ons ook in staat om het framegewicht aanzienlijk te laten dalen, dus de CruX komt nu rond de 900 gram voor een 56 cm (* afhankelijk van framegrootte en kleur) - meer dan 400 gram lichter dan de vorige frameset. Een licht en stijf frame alleen is niet handig in een 'cross-race als het niet compliant is, dat is de reden waarom de nieuwe CruX ook stijfheid en compliance op alle juiste plaatsen combineert. En om dit laatste te helpen, hebben we de zitkraag met twee centimeter verlaagd voor meer zichtbare zadelpen en kussen voor grote hits. We weten ook dat cyclocross-races vaak worden gewonnen in de bochten en over de barrières, daarom houdt de CruX-geometrie hier rekening mee. De bovenbuis is ontworpen om gemakkelijk te worden geschud wanneer je springt om barrières te verwijderen, omdat hij een grote opening naar de voorste driehoek en een platte bodem heeft. Voor stabiliteit in de hoeken en op niet-gewelfde secties heeft de geometrie een lage trapas en een scherp front-end. Deze combinatie helpt ook bij het starten van bochten, ongeacht het terrein. Met het maximale modderafscheidingsvermogen in gedachten, hebben we acht millimeter vrije ruimte toegevoegd aan alle kanten van een 33 mm-band, wat voldoende ruimte biedt voor modderige omstandigheden. Het framegewicht wordt immers niet relevant wanneer het bedekt is met 10 pond modder.

FRAME

S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8" lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

FORK

S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle

FRONT WHEEL

Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, CeramicSpeed bearings, 21h

REAR WHEEL

Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 240 internals, CeramicSpeed bearings, 24h

INNER TUBES

Presta Valve, 60mm

FRONT TIRE

Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm

REAR TIRE

Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm

CRANKSET

S-Works Power Cranks, single-sided power, BB30, 11-speed

CHAINRINGS

Praxis Wave Tech, 110 BCD, 42T

BOTTOM BRACKET 

OSBB, CeramicSpeed bearings

SHIFT LEVERS

Shimano Dura-Ace Di2 Disc R9170

REAR DERAILLEUR

Shimano XTR M9050 Di2, Shadow Plus, GS cage, 11-speed

CASSETTE 

Shimano Ultegra, 11-speed, 11-32t

CHAIN

Shimano Dura-Ace, 11-speed

FRONT BRAKE

Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc

REAR BRAKE

Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc

TAPE

Specialized CX Pro Gel

STEM

S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise

SADDLE

Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails

SEATPOST

S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset

SEAT BINDER

Included w/ frame

PEDALS

Nylon, 105x78x28mm, loose ball w/reflectors