STUMPJUMPER ALLOY

STUMPJUMPER ALLOY

SPECIALIZED

S3 5MEDIUM)
satin black /smoke
-
€ 2199.00
IN VOORRAAD

De Stumpjumper-legering brengt geheel nieuwe kinematica en progressieve geometrie van de ophanging in een volledig gelegeerd pakket dat zowel lichtgewicht als extreem duurzaam is. Uitgerust met een eenvoudige SRAM SX 12-speed groepset, is de Stumpjumper Alloy jouw toegangspas voor trailavontuur. DE TRAIL-BENCHMARK - Toen we de geheel nieuwe Stumpjumper gingen ontwerpen, streefden we een aantal forse doelen na. Hij moest uitblinken op elk soort parcours, voor elke rijder. Om dat te bereiken, gingen we voor een serieuze gewichtsvermindering zonder in te boeten aan duurzaamheid, een stijf, responsief chassis dat nog steeds licht en levendig rijdt, een geometrie die het rijgedrag van iedereen verbetert en de beste ophangingskinematica die we kunnen ontwerpen. Blijkt dat je je cake kunt hebben en deze ook kunt opeten met de nieuwe Stumpjumper. DE ZOETSTE 130 MM REIS DIE JE OOIT ZULT RIJDEN - We hebben de kinematica van de Stumpjumper-ophanging gemasseerd om de allerbeste allround prestaties naar voren te brengen die mogelijk zijn in een 130 mm-pakket. Ontelbare uren van laboratoriumontwikkeling en veldtesten creëerden een verfijnde mid-travel ripper die groot terrein eet als een door zwaartekracht gevoed beest, overal als een droom handelt en klimt alsof hij een motor heeft. PROGRESSIEVE GEOMETRIE - De S-Sizing-geometrie van de nieuwe Stumpjumper bereikt de progressieve sweet spot. Hij is lang, laag en slap, met een korte offset vork en een steilere zitbuishoek. Deze cijfers zorgen ervoor dat uw rit stabieler, meer carvealicious, comfortabeler klimmen en overal beter wordt. Met de instelbaarheid van FlipChip kun je je pasvorm verder afstemmen, zodat je nieuwe Stumpjumper feilloos presteert op elk terrein dat je kiest. RIDER-FIRST ENGINEERED ™ - Rider-First Engineered ™ -frames gebruiken een maatspecifieke benadering van rijeigenschappen die een toonaangevend rijgedrag en onberispelijke prestaties garanderen, ongeacht het frame of de maat van de berijder. Of je nu een springerige grom bent die op een S1 rijdt, of een DH-fiend-gigant die de lange S6 nodig heeft, je zult dezelfde rij-eigenschappen ervaren - scherpe bochten in bochten en uitgebalanceerde voor- en achterstijfheid - op de lichtste manier. mogelijk gewicht, En met licht bedoelen we echt licht: 2.250 gram (S-Works, S-3 maat, met achterschokbreker

Frame

Alloy chassis and rear-end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, horst pivot BB adjustment, threaded BB, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 130mm of travel

Rear Shock

X-Fusion 02 Pro RL, Rx Trail Tune, rebound adjust, lockout S1:190x42.5mm, S2-S6: 190x45mm

Fork

RockShox 35 Silver, Solo Air, 44mm offset, rebound adjust, TurnKey lockout, 15x110mm Boost™ Maxle® Lite thru-axle, 140mm of travel

Stem

Alloy Trail Stem, 35mm bar bore

Handlebars

Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width

Tape

Specialized Trail Grips

Front Brake

Tektro Gemini Comp, hydraulic disc, resin pad, 200mm

Rear Brake

Tektro Gemini Comp, hydraulic disc, resin pad, 180mm

Rear Derailleur

SRAM SX Eagle, 12-speed

Shift Levers

SRAM SX Eagle, trigger, 12-speed

Cassette

SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t

Chain

SRAM SX Eagle, 12-speed

Crankset

SRAM SX Eagle, S1:165mm, S2-S5: 170mm, S6: 175mm

Chainrings

30T

Bottom Bracket

SRAM Powerspline

Rims

Roval 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready

Front Hub

Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h

Rear Hub

Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h

Front Tire

Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 29x2.3"

Rear Tire

Purgatory, GRID Casing, GRIPTON® compound, 29x2.3"

Spokes

Stainless, 14g

Inner Tubes

Standard, Presta valve

Saddle

Body Geometry Bridge Saddle, steel rails

SeatPost

TranzX dropper, 34.9mm, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm. S4-S5: 170mm, S6- 200mm

Seat Binder

Alloy, 38.6