SPECIALIZED EPIC COMP CARBON

SPECIALIZED EPIC COMP CARBON

LARGE
Gloss Blue Tint Carbon/Ion
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD
LARGE
SATIN FLO RED/BLACK
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD
MEDIUM
Gloss Blue Tint Carbon/Ion
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD
MEDIUM
SATIN FLO RED/BLACK
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD
SMAL
Gloss Blue Tint Carbon/Ion
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD
SMAL
SATIN FLO RED/BLACK
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD
XL
Gloss Blue Tint Carbon/Ion
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD
XL
SATIN FLO RED/BLACK
-
€ 4099.00
IN VOORRAAD

Een perfecte introductie tot jouw wereld van XC-rijden en racen, de Epic Comp Carbon is voorzien van dezelfde frame-technologieën die te vinden zijn in zijn oudere broers en zussen, alleen met een build waarmee je racen kunt proberen zonder de bank te verbreken. Racecursussen zijn de afgelopen jaren geëvolueerd. Ze zijn technischer, steiler en uitdagender om te rijden. Maar in plaats van te trillen in onze laarzen, zagen we dit als een kans om iets bijzonders te maken - iets waar zowel WK-atleten als XC-rijders meteen het voordeel van kunnen voelen. We hebben gekeken naar de som van de onderdelen die een fiets goed verwerken, zoals de hoek van de kop, het bereik, de stapel, de lengte van de achtervork, de vorkafwijking, enzovoort, en hebben alles opnieuw geëvalueerd. Het vergroten van het bereik maakte een fiets die stabieler was in snelheid en over het algemeen comfortabeler om te rijden. Dropper-berichten? Ja, die passen, en niet alleen een XC-optie met korte verplaatsing, maar full-length droppers die in de 30,9 mm zitbuis passen. Hoofdhoek? We hebben dat afgezwakt, maar niet zonder het totale afhandelingspakket te evalueren. Het landt nu op een op maat gemaakte offset 42 mm voorvork die werkt met de hoek van de slakkop om zich in strakke bochten en door middel van terugslagringen te gedragen. Vervolgens komt Brain 2.0. De oorspronkelijke Brain veranderde de manier waarop de fietswereld keek naar ophanging, zowel qua inefficiënties als voordelen. En oh, was het goed. Het won races en zette een vlag in de grond voor ons als een echte leider in innovatie en opschorting ontwikkeling, maar we wisten dat we het konden verbeteren. Eenvoudige fysica vertelde ons dat, door de Brain dichter bij de achteras te brengen, deze op de meest gevoelige plek zou zijn. En na talloze uren met het RockShox-team werd de Brain meer dan alleen een kleine upgrade. Het is helemaal herboren. Nu reageert het naadloos op stoten, heeft het veel meer consistente dempingsprestaties en ten slotte integreert het de slangen in de ophangingsverbindingen. Dit verbetert op zijn beurt de oliepaden, en het creëert een ongelooflijk slank pakket dat alles op de markt overtreft. De Epic heeft ook een rijder Rider-First Engineered ™ -ontwerp dat complexe carbononderdelen op de juiste plaatsen plaatst, en dit verhoogt de stijfheid in de voorkant voor een enorme verbetering in rijkwaliteit en controle. Om hiermee mee te gaan, heeft elke framemaat maat-specifieke buizen die resulteren in de stijfste, best rijdende XC-fiets die we ooit hebben ontwikkeld, ongeacht de framemaat. En hoewel stijfheid, hersentechnologie en geometrie-functies cool zijn en alles, weten we wat je denkt: "Hoe zit het met het gewicht?" We zijn blij dat je het vroeg. Met het doel van de Epic om de snelste XC-mountainbike te zijn die we ooit hebben gemaakt, stond het gewicht bovenaan onze prioriteitenlijst. We zijn begonnen met een efficiënte framelay-out en buisvormen met een duidelijke kabelgeleiding, een geïntegreerd schokoliekanaal, rechte buizen met minder bochten en geoptimaliseerde torsieprofielen in elke sectie. En, als je nieuwsgierig bent, is deze gewichtsbesparing gelijk aan het verwijderen van een achtervork en schokextensie van het vorige Epic-bijna 525 gram. De bouw van de Epic Comp is volgepakt met een 11-speed SRAM NX 12-speed groepset, SRAM Level TL-remmen en een Roval Control-lichtmetalen wielset. Maak je klaar, want dit wordt Episch. Volledig feit 11m carbon frame combineert stijfheid, sterkte en licht totaalgewicht om een ​​off-the-hook racefiets te leveren. Ondertussen maken de nieuwe geometrie, RockShox Brain-schok en 100 mm reizen de Epic de beste handling, snelste XC-rig waar je op hebt gestaan. Een RockShox Reba RL-vork absorbeert de hobbels vooraan en biedt zowel compressie- als reboundaanpassingen. De SRAM NX Eagle groepset met 12 snelheden brengt de prestaties van Eagle op een haalbare prijs.

FRAME

Specialized FACT 11m, XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel

FORK

RockShox Reba RL 29, Motion Control damper, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 100mm of travel

REAR SHOCK

Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm

FRONT HUB

Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h

REAR HUB

Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h

SPOKES

DT Swiss Industry

RIMS

Roval Control Alloy 29", 25mm internal width

INNER TUBES

Standard, Presta valve

FRONT TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"

REAR TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.1"

CRANKSET

Truvativ STYLO, DUB

CHAINRINGS

SRAM Eagle, 32T

BOTTOM BRACKET

SRAM DUB, threaded BB

SHIFT LEVERS

Sram NX Eagle, trigger, 12-speed

REAR DERAILLEUR

SRAM NX Eagle, 12-speed

CASSETTE

SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t

CHAIN

SRAM NX Eagle, 12-speed

FRONT BRAKE

SRAM Level TL, hydraulic disc

REAR BRAKE

SRAM Level TL, hydraulic disc

HANDLEBARS

Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp

GRIPS

Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness

STEM

Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise

SADDLE

Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, hollow Cr-Mo rails, 143mm

SEATPOST

Alloy, single-bolt, 30.9mm

SEAT BINDER

Alloy, 34.9mm

PEDALS

Specialized Dirt