SPECIALIZED S-WORKS EPIC HARDTAIL

SPECIALIZED S-WORKS EPIC HARDTAIL

SPECILAIZED

MEDIUM
Gloss Carbon/Rocket Red
-
€ 7699.00
BINNENKORT LEVERBAAR
SMAL
Gloss Carbon/Rocket Red
-
€ 7699.00
IN VOORRAAD

Noem het een gezond gebrek aan respect voor de status-quo, maar we werden verveeld met hardtail-ontwerpen. Dus in plaats van mee te spelen met een opgeplakte glimlach, hebben we ervoor gekozen om de wereld op zijn kop te zetten met een fiets die niet alleen het lichtste bergframe is dat we ooit hebben gemaakt. Het is onze lichtste frameperiode. Introductie van de S-Works Epic Hardtail. In het afgelopen decennium is cross-country racen geëvolueerd naar een heel ander dier: de cursussen zijn ruiger, technischer en over het algemeen zijn ze van nature anders. Daarom beseften we dat de beste fiets voor de klus niet alleen lichtgewicht en stijf moet zijn, maar ook in staat moet zijn om met dezelfde kracht af te dalen en te klimmen. Het bepalen van de beste geometrie was het gemakkelijkere van de twee, omdat we onze huidige XC-race geo namen en wat trail-DNA aan de mix toevoegden. Dit komt overeen met een langere bovenbuis, een verkorte balhoofdbuis en een slapper aan de voorkant, wat resulteert in een enorme toename in bergafwaartse stabiliteit, plus een breder fitbereik. En net zo belangrijk, dit vereist geen opoffering van klimvaardigheid. Het gewichtsaspect was echter gecompliceerder. We waren geposeerd met de vraag: "Hoe neem je het gewicht weg van iets dat al zo licht is?" Maar het antwoord was betrekkelijk voor de hand liggend: je krijgt de beste mountainbiketechnici samen in één kamer en laat de magie naar buiten komen. Tot nu toe waren er twee manieren om een ​​frame te verlichten - gebruik minder koolstof van dezelfde kwaliteit of gebruik minder koolstof van een hogere kwaliteit. Optie één is nooit een haalbare oplossing omdat het stijfheid en kracht opoffert, twee attributen waar niet mee geknoeid mag worden. En hoewel we uiteindelijk optie twee gebruikten, waren we niet tevreden met de hoeveelheid gewicht die we konden wegnemen door alleen maar een andere koolstofsoort te gebruiken. Dus hoe kun je anders afvallen? Welnu, we begonnen onze lay-upschema's te bekijken om te zien of ze konden worden verbeterd, wat een licht werpen op een nieuwe ontdekking - lay-up inefficiënties. Te beginnen met onze Rider-First Engineered ™ frametechnologie, is elke Epic Hardtail specifiek afgestemd op maat - elke carbon layup en tube zijn exclusief geselecteerd op basis van honderden uren verzamelde rijgegevens. Wat betekent dit voor jou? Het creëerde niet alleen de optimale balans tussen stijfheid, gewicht en reactievermogen over elke framegrootte, maar het leidde ons ook tot de ontdekking van hoe we gewicht konden besparen door het bestuderen van de lay-up. Door uitgebreide lay-upstudies hebben we de ontdekking gedaan dat we, door de bouw- en opstelschema's verder te controleren, het gewicht drastisch konden verlagen, en dit alles met behoud van de rijeigenschappen die je van een top-XC-racefiets zou verwachten. Met deze ontdekking beschikt elk frame nu over complexe uitgesneden koolstoflagen waarmee moeilijke overgangen met minder overlap kunnen worden bedekt. En hoewel dit de carbon-frame-puzzel ingewikkelder maakt door meer stukjes aan de mix toe te voegen, kunnen we ze op een slimmere manier ontwerpen en plaatsen. Het resultaat hiervan is een lichter frame, sterkere overgangen en een drastische toename in stijfheid. We hebben toen de gewichtsbesparingen een stap verder gebracht door Japanse militaire ballistische koolstof te gebruiken, die we nu 12 m noemen, om de lichtste mountainbike te maken die we ooit hebben gemaakt. Hoeveel lichter van een frame, vraag je? Minder dan 900 gram voor een formaat Groot frame - hetzelfde gewicht als een volle 24oz Puristische waterfles. Voor de bouw kost de S-Works geen kosten, door te kiezen voor een aangepaste RockShox SID World Cup-vork met Brain, SRAM XX1 Eagle ™ 12-versnellingsschakelaars, SRAM Level Ultimate hydraulische schijfremmen en handgebouwde Roval Control SL carbon wielen. Om de optimale combinatie van stijfheid, waanzinnig lichtgewicht en sterkte te bieden, hebben we het frame gemaakt van onze S-Works FACT 12m-koolstofvezel. En wanneer gecombineerd met onze XC 29 Geometry, levert dit Epic gegarandeerd een compromisloze, zinderende snelheid en behendig rijgedrag op de racedag, ongeacht de koers. De RockShox SID World Cup 29-vork met Brain zorgt voor 90/100 mm efficiënt rijden. Het beschikt over Brain-technologie die onderscheid maakt tussen terrein- en berijderinvoer om uw kracht te maximaliseren, terwijl een Brain Fade de oliestroom aanpast wanneer u geen hobbels maakt. De 1x aandrijflijn wordt bestuurd door SRAM's eerbiedwaardige XX1 Eagle ™ -componenten om de ultieme efficiëntie en intuïtieve uitstraling te bieden, terwijl ze ook het extra voordeel bieden van aanzienlijke gewichtsbesparingen en minimaal vereist

FRAME

Specialized S-Works FACT 12m, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12x148mm rear-end, triangulated post-mount 160mm brake

FORK

RockShox SID World Cup Brain 29, Solo Air, Top-Adjust, 51mm offset, 15x110mm thru-axle (S: 90mm, M-XL: 100mm)

FRONT HUB

Roval Control SL, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h

REAR HUB

Roval Control SL, DT Swiss Star Ratchet, 54t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h

SPOKES

DT Swiss Competition Race

RIMS

Roval Control SL, hookless carbon, 25mm internal width, tubeless-ready, hand-built

INNER TUBES

Presta, 60mm valve

FRONT TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"

REAR TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.1"

CRANKSET

SRAM XX1 Eagle, Boost™ 148, DUB, 170/175mm

CHAINRINGS

SRAM Eagle Alloy 32T

BOTTOM BRACKET

SRAM, DUB, PF30

SHIFT LEVERS

SRAM XX1 Eagle, trigger, 12-speed

REAR DERAILLEUR

SRAM XX1 Eagle, 12-speed

CASSETTE

SRAM XG-1295 Eagle, 12-speed, 10-50t

CHAIN

SRAM XX1 Eagle, 12-speed

FRONT BRAKE

SRAM Level Ultimate, hydraulic disc

REAR BRAKE

SRAM Level Ultimate, hydraulic disc

HANDLEBARS

S-Works Carbon Mini Rise, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 10mm rise, 750mm, 31.8mm

GRIPS

Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness

STEM

S-Works SL

SADDLE

Body Geometry Phenom Pro, Adaptive edge design, carbon fiber rails, carbon fiber base, 143mm

SEATPOST

S-Works FACT carbon, 0mm offset

SEAT BINDER

Specialized Alloy, 30.0mm, titanium bolt