CHISEL COMP 2019 2X10 SPEED
CHISEL COMP 2019 2X10 SPEED
SPECIALIZED
Traditionele lasmethoden creëren frameverbindingen door buizen met cilinders te verbinden, waardoor de prestaties en veiligheid van de verbinding aan de vaardigheid van de lasser worden overgelaten. D'Aluisio (DSW) stelt ons echter in staat om het gewricht weg te verplaatsen van het gebied met de hoogste spanning, wat zorgt voor een lichtere frameset die stijf, compliant en ongelooflijk sterk is - de optimale eigenschappen van een hardtail XC-rig. Wat betekent dit voor u? Je zult beklimmingen opvoeren, het singletrack vernietigen en alles daartussenin op een fiets waarbij je je afvraagt waarom legering zo'n slechte rap heeft gekregen. En om dit gevoel verder te verbeteren, heeft de beitel ook onze XC-geometrie, die onze vorige XC-race-geo heeft overgenomen en wat trail-DNA aan de mix heeft toegevoegd. Dit komt overeen met een langere bovenbuis, een verkorte balhoofdbuis en een slappe voorkant, met als resultaat een enorme toename van de stabiliteit bij bergafwaarts, plus een bredere pasvorm. En net zo belangrijk, dit vereist geen opoffering van klimvaardigheid. De build op deze beitel bestaat uit een mix van Shimano Deore en XT two-by componenten voor een breed scala aan versnellingen. Je vindt er ook krachtige MT500 Deore hydraulische schijfremmen, de gerenommeerde RockShox Judy-vork met tot 100 mm veerweg (maatspecifiek) en 25 millimeter brede lichtmetalen velgen die zijn geoptimaliseerd voor gewicht en tractie. Gezien zijn lichtgewicht en ultrastijve eigenschappen, was M5-aluminium de natuurlijke keuze voor de constructie van het frame. En in combinatie met onze op snelheid gerichte XC 29-geometrie, D'Aluisio Smartweld-technologie en interne kabelgeleiding, krijgt u een fiets die niets concessies doet aan explosieve snelheid, zelfverzekerd rijgedrag en probleemloos onderhoud. Rotsen en hobbels worden opgezogen via de RockShox Judy Gold-vork met 90/100 millimeter verplaatsing (maatspecifiek). Het beschikt over gepatenteerde technologie van RockShox, zoals zijn Solo Air ™ -veer, die een ideaal evenwicht behoudt en tevens een van de lichtste luchtveren op de markt is. De Shimano Deore XT achterderailleur is een van de meest gewilde componenten in mountainbiken. Het is opmerkelijk betrouwbaar, nauwkeurig en helder in zijn verschuiving, en is niets als niet duurzaam.
FRAME
Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy, XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm spacing, triangulated post-mount 160mm brake
FORK
RockShox Judy Gold 29, Solo Air, 51mm offset, 15x110mm thru-axle (S: 90mm, M-XL: 100mm of travel)
FRONT HUB
Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 24h
REAR HUB
Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
SPOKES
Stainless, 14g
RIMS
Specialized XC 29, 25mm internal width, disc-specific
INNER TUBES
Standard, Presta valve
FRONT TIRE
Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
REAR TIRE
Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
CRANKSET
Stout Pro, forged alloy, BSA, 2x10
CHAINRINGS
36/22T
BOTTOM BRACKET
BSA for 24mm spindle
SHIFT LEVERS
Shimano Deore, 10-speed
FRONT DERAILLEUR
Shimano Deore, down swing, 2x10
REAR DERAILLEUR
Shimano XT, Shadow Plus, GS cage, 10-speed
CASSETTE
Shimano Deore, 10-speed, 11-36t
CHAIN
KMC X10, 10-speed w/ reusable Missing Link™
FRONT BRAKE
Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad
REAR BRAKE
Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad
HANDLEBARS
Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
GRIPS
Specialized Sip grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
STEM
Specialized Alloy, 3D forged, 4-bolt, 6-degree
SADDLE
Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
SEATPOST
Alloy, 2-bolt clamp
SEAT BINDER
Alloy, 30.8mm
PEDALS
Specialized Dirt