CHISEL COMP 2019 2X10 SPEED

CHISEL COMP 2019 2X10 SPEED

SPECIALIZED

MEDIUM
Gloss Tarmac Black/Storm Grey
-
€ 1100.00
IN VOORRAAD

Traditionele lasmethoden creëren frameverbindingen door buizen met cilinders te verbinden, waardoor de prestaties en veiligheid van de verbinding aan de vaardigheid van de lasser worden overgelaten. D'Aluisio (DSW) stelt ons echter in staat om het gewricht weg te verplaatsen van het gebied met de hoogste spanning, wat zorgt voor een lichtere frameset die stijf, compliant en ongelooflijk sterk is - de optimale eigenschappen van een hardtail XC-rig. Wat betekent dit voor u? Je zult beklimmingen opvoeren, het singletrack vernietigen en alles daartussenin op een fiets waarbij je je afvraagt ​​waarom legering zo'n slechte rap heeft gekregen. En om dit gevoel verder te verbeteren, heeft de beitel ook onze XC-geometrie, die onze vorige XC-race-geo heeft overgenomen en wat trail-DNA aan de mix heeft toegevoegd. Dit komt overeen met een langere bovenbuis, een verkorte balhoofdbuis en een slappe voorkant, met als resultaat een enorme toename van de stabiliteit bij bergafwaarts, plus een bredere pasvorm. En net zo belangrijk, dit vereist geen opoffering van klimvaardigheid. De build op deze beitel bestaat uit een mix van Shimano Deore en XT two-by componenten voor een breed scala aan versnellingen. Je vindt er ook krachtige MT500 Deore hydraulische schijfremmen, de gerenommeerde RockShox Judy-vork met tot 100 mm veerweg (maatspecifiek) en 25 millimeter brede lichtmetalen velgen die zijn geoptimaliseerd voor gewicht en tractie. Gezien zijn lichtgewicht en ultrastijve eigenschappen, was M5-aluminium de natuurlijke keuze voor de constructie van het frame. En in combinatie met onze op snelheid gerichte XC 29-geometrie, D'Aluisio Smartweld-technologie en interne kabelgeleiding, krijgt u een fiets die niets concessies doet aan explosieve snelheid, zelfverzekerd rijgedrag en probleemloos onderhoud. Rotsen en hobbels worden opgezogen via de RockShox Judy Gold-vork met 90/100 millimeter verplaatsing (maatspecifiek). Het beschikt over gepatenteerde technologie van RockShox, zoals zijn Solo Air ™ -veer, die een ideaal evenwicht behoudt en tevens een van de lichtste luchtveren op de markt is. De Shimano Deore XT achterderailleur is een van de meest gewilde componenten in mountainbiken. Het is opmerkelijk betrouwbaar, nauwkeurig en helder in zijn verschuiving, en is niets als niet duurzaam.

FRAME

Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy, XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm spacing, triangulated post-mount 160mm brake

FORK

RockShox Judy Gold 29, Solo Air, 51mm offset, 15x110mm thru-axle (S: 90mm, M-XL: 100mm of travel)

FRONT HUB

Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 24h

REAR HUB

Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h

SPOKES

Stainless, 14g

RIMS

Specialized XC 29, 25mm internal width, disc-specific

INNER TUBES

Standard, Presta valve

FRONT TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"

REAR TIRE

Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"

CRANKSET

Stout Pro, forged alloy, BSA, 2x10

CHAINRINGS

36/22T

BOTTOM BRACKET

BSA for 24mm spindle

SHIFT LEVERS

Shimano Deore, 10-speed

FRONT DERAILLEUR

Shimano Deore, down swing, 2x10

REAR DERAILLEUR

Shimano XT, Shadow Plus, GS cage, 10-speed

CASSETTE

Shimano Deore, 10-speed, 11-36t

CHAIN

KMC X10, 10-speed w/ reusable Missing Link™

FRONT BRAKE

Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad

REAR BRAKE

Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad

HANDLEBARS

Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp

GRIPS

Specialized Sip grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness

STEM

Specialized Alloy, 3D forged, 4-bolt, 6-degree

SADDLE

Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm

SEATPOST

Alloy, 2-bolt clamp

SEAT BINDER

Alloy, 30.8mm

PEDALS

Specialized Dirt